Ако сте икада претраживали кутију поморанџи у супермаркету у потрази за најсвежијом, а код куће као да је изгубила своју "чар", нисте једини. Испоставило се да постоји разлог за то, а све има везе с мрежом у којој се продају, пише Mirror.
"Да ли сте се икада запитали зашто воће и поврће долазе у мрежастим врећама?", упитала је девојка у видеу који је на ТикТоку објавио профил Scientific American. Затим је објаснила да је то повезано с нечим што се зове "илузија конфета". Према часопису Journal of Illusion, илузија конфета утиче на то како видимо боју. "Илузија конфета састоји се од пругастих боја у првом плану и ствара утисак више боја," објаснили су. Овај ефекат на воћу у мрежи први је открио Карл Гегенфутер, немачки психолог за перцепцију.
Фото: Shutterstock
"Наше истраживање уводи нов аспекат показујући како незреле и зеленкасте поморанџе могу бити перципиране као зреле и живописне када се гледају кроз наранџасту мрежу", објаснио је психолог у истраживању објављеном у Sage Journals почетком ове године. Боја мреже такође игра важну улогу, а Гегенфутер је објаснио да супер живописни изглед настаје као резултат и ефекта конфета и одбијања боје с мреже на воће. "Ефекат је свакако делимично узрокован и појачан међусобним рефлексијама између мреже и воћа", рекао је. Међутим, мрежа није само за показивање јер такође омогућује простору за воће и поврће да "дише".
Фото: Профимедиа
Но, имајући на уму потенцијалну лажну илузију зрелости, можда ћете морати да пронађете другачији начин д одлучите коју врећицу воћа да купите. На пример, поузданији начин да утврдите да ли је воће зрело или није је да купите оно које није стављено у мрежу. Припазите на неправилности у текстури, изгледу или мирису. За агруме, као и за јабуке и шипак, такође се каже да су тежи када су зрели, па припазите на воће које се чини мало тежим него што бисте очекивали.
БОНУС ВИДЕО:
(Најжена)