Poznati automehaničar Skoti Kilmer, naglasio je da su akumulatori osetljivi na hladnoću i da postoji veliki rizik da prestanu da rade, piše Ekspres.
Testiranje akumulatora je važno
Hladnoća usporava hemijske reakcije u akumulatoru, zbog čega teže održava napunjenost. To znači da čak i manji gubitak energije može potpuno da iscrpi snagu akumulatora pa vozačima može da bude teže da pokrenu automobil.
Skoti je savetovao vozačima da provjere struju hladnog starta (Cold Cranking Amps, CCA) na svojim akumulatorima kako bi videli koliko su njihova vozila izložena riziku.
- Napolju je sada hladno pa ću vam pokazati kako da se pobrinete da vaš automobil upali kako treba. Akumulatori su kao ljudi, ne vole hladnoću pa morate da proverite da li je u dobrom stanju. Tečnost u akumulatoru ne voli hladnoću, postaje gušća i ne povlači elektricitet tako dobro - rekao je automehaničar u videu na svom Jutjub kanalu.
Zatim je poručio: - Morate da testirate svoj CCA. Ova ima 550 CCA. Ako je previše niska, morate zameniti akumulator. Učinite to sada kako ne biste ostali na putu.
Pročitajte još
Za većinu vozila, nivo CCA obično je između 250 i 600. Međutim, veća vozila poput autobusa mogu da imaju CCA vrednosti i do 1000.
Foto: Jutjub printskrin/Balkan Repair
Osim hladnog vremena, akumulatori se obično isprazne tokom zime iz raznih razloga. Naime, vozači češće koriste električne uređaje poput prednjih svetala, brisača i grejača koji troše svu dostupnu energiju. U međuvremenu, kratke vožnje možda neće omogućiti akumulatorima da se napune u istoj meri kao kad su na dužem putu na autoputevima.
Skoti je priznao da akumulator nije jedini razlog zašto su vozači u opasnosti ove zime.
- Automobil možda neće upaliti ako motor postane previše hladan i ako je ulje prljavo i previše gusto, biće mu teško da se pokrene. Ako možete, parkirajte ga u garaži, lakše će upaliti, i pobrinite se da imate dobro, čisto ulje, tako će se motor brzo pokrenuti i nećete ostati na putu - savetovao je.