Čuvena Maglev tehnologija (Magnetic Levitation) podrazumeva upotrebu superprovodnika koji pomažu da vozovi lebde iznad pruge, a razvija se još od 1990-ih.
NJihov prvenac transportovao je putnike s aerodoma, a danas se koristi u svakodnevnom saobraćaju, recimo u Kini i Japanu. Više o temi možete OVDE saznati.
Prvenac u Nemačkoj
Republika Nemačka je bila prva evropska država koja je predstavila naprednu tehnologiju 1979. godine.
Takođe, u Hamburgu je kasnije izgrađena pružna deonica za potrebe Međunarodnog sajma transporta. Bila je dugačka 31,5 kilometara, a omogućavala je Maglev vozu da dostigne brzinu 420 km/h.
Pročitajte još
Surova istina, ne može se porediti s japanskom L0 verzijom, koja je 2015. dostigla 603 km/h, ali je u ono vreme predstavljao senzaciju.
Tragedija na pruzi
Kako je poznato, vožnje su obustavljene 2006, kada su 23 osobe nastradale pošto je kompozicija udarila u vozilo za održavanje pruge.
Nekoliko godina kasnije, kompanija iza projekta Transrapid ostala je bez licence i posao je zaboravljen, prenosi Autoevolution.
Tokom 2012, nemačka vlada je odobrila da se čitava infrastruktura ukloni, ali njeni pojedini delovi i danas stoje.
Ovaj snimak je zabeležen 2020, pa ne znamo da li napušteni Maglev voz i dalje trune na istoj poziciji, a svakako predstavlja tužnu sliku:
BONUS VIDEO:
Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".
Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".