Чувена Маглев технологија (Магнетиц Левитатион) подразумева употребу суперпроводника који помажу да возови лебде изнад пруге, а развија се још од 1990-их.
Њихов првенац транспортовао је путнике с аеродома, а данас се користи у свакодневном саобраћају, рецимо у Кини и Јапану. Више о теми можете ОВДЕ сазнати.
Првенац у Немачкој
Република Немачка је била прва европска држава која је представила напредну технологију 1979. године.
Такође, у Хамбургу је касније изграђена пружна деоница за потребе Међународног сајма транспорта. Била је дугачка 31,5 километара, а омогућавала је Маглев возу да достигне брзину 420 км/х.
Прочитајте још
Сурова истина, не може се поредити с јапанском Л0 верзијом, која је 2015. достигла 603 км/х, али је у оно време представљао сензацију.
Трагедија на прузи
Како је познато, вожње су обустављене 2006, када су 23 особе настрадале пошто је композиција ударила у возило за одржавање пруге.
Неколико година касније, компанија иза пројекта Трансрапид остала је без лиценце и посао је заборављен, преноси Аутоеволутион.
Током 2012, немачка влада је одобрила да се читава инфраструктура уклони, али њени поједини делови и данас стоје.
Овај снимак је забележен 2020, па не знамо да ли напуштени Маглев воз и даље труне на истој позицији, а свакако представља тужну слику:
БОНУС ВИДЕО:
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".