Svako ko ima staro dizel vozilo uskoro će od države moći da dobije subvenciju od oko 2.000 evra za kupovinu automobila.
Vlada Srbije je donela "Program za zaštitu vazduha" i u okviru toga su predviđene mere da se deregistruje određeni broj automobila, a to su automobili euro 1, 2 i 3. Svi oni koji poseduju te automobile i budu ih reciklirali ostvariće uslov za dobijanje subvencije za kupovinu automobila koji su euro 6 norme i izduvnih gasova, rekao je za RTS direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.
Kako se navodi u "Programu zaštite vazduha", podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila i 2.900 evra za kupovinu autobusa.
To su iznosi koji su predviđeni programom a građanima je najinteresantniji iznosi predviđen za kupovinu putničkih automobila. Agencija se trenutno bavi time kako sve to povezati, kako elektronski ubrzati proceduru za građane kada dođe do realizacije ovih mera.
- Cilj je da se smanji zagađenje sklanjanjem sa ulica upravo onih automobila koji najviše zagađuju, zbog toga je ideja da se ti automobili recikliraju, a subvencija iskoristi za kupovinu drugog polovnog automobila. Znači, mera nije za kupovinu samo novih automobila, glavni uslov je da se kupi automobil euro 6 normi - objasnio je Stamatović.
Pročitajte još
Agencija za bezbednost saobraćaja će sprovoditi ovu proceduru a Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture će obezbediti sredstva.
- Sve se radi u saradnji sa Ministarstvom za saobraćaj i Ministarstvom za zaštitu životne sredine. Realizacija ovog programa se očekuje početkom 2024. godine i predviđeno je da se realizuje u više godina - rekao je Stamatović.
Prosečna starost automobila oko 17,4 godine
Od polovnjaka u Srbiju se najviše uvoze dizelaši. Tako je i 2020. i 2021. godine uvezeno po više od 100.000 dizel vozila, a u prošloj godini više od 80.000.
- Samo tokom prošle godine je uvezeno 165.000 automobila u Srbiju, a prosečna starost automobila koji se voze je oko 17,4 godine, i to je ono što treba da rešavamo. Želimo da na ulicama budu mlađi i tehnički ispravni automobili. Na prvom mestu je bezbednost svih učesnika u saobraćaju - istakao je Stamatović.
U prvom ciklusu trebalo bi da se zanovi oko 140.000 automobila a toliko automobila bi trebalo da bude i reciklirano.
Srbija je jedina država u regionu u kojoj je i dalje dozvoljen uvoz automobila koji ispunjavaju Euro 3 normu, dok je u ostalim zemljama ekološka norma Euro 5 motor.
- Programom je predviđeno da se od 2024. godine standard podigne prvo na euro 5 normu, a potom i na euro 6 - rekao je za RTS direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.
BONUS: NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI
(RTS)
Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".