На овогодишњој Интервизији у Русији пажњу публике и жирија привукао је несвакидашњи наступ Слободана Тркуље (48). Уметник из Оџака успео је да освоји срца оригиналним спојем традиционалних балканских инструмената и савремених аранжмана.
Фото: Профимедиа
Тркуља је музици посвећен од детињства. Већ са 15 година проглашен је за најбољег инструменталисту на Фестивалу музичких друштава Војводине. Са 11 година почео је да свира кларинет, а три године касније наступао је као део ансамбла „Коло“. Његов таленат и радозналост водили су га од фруле, кавала, гајди и тамбуре до дудука, кларинета и саксофона.
Пут од Карловачке гимназије до Амстердама
Прочитајте још
После завршене Карловачке гимназије, 1998. године одлази у Амстердам, где уписује џез конзерваторијум на одсеку за саксофон – инструмент који је тада свирао тек годину и по дана. Иако га је бомбардовање 1999. године привремено вратило у Србију, студије је наставио и успешно дипломирао 2004, а три године касније магистрирао са највишим оценама.
Фото: Профимедиа
Холандски дневни лист НРЦ Ханделсблад описао га је као „један од најлепших мушких гласова Балкана“. Данас свира читав низ инструмената – од традиционалних попут гајди и фруле, до модерних, међу којима су алт и тенор саксофон, флауте и окарина.
Балканополис и међународни успеси
Још 1997. године основао је састав Балканополис, са којим је објавио албум „Лет изнад Балкана“ и наставио да гради препознатљив музички стил – спој архаичних мелодија и модерне продукције. Са овим бендом наступао је широм света и сарађивао са бројним џез саставима и филхармонијским оркестрима.
На Националном џез такмичењу у Холандији освојили су награду за најбољи нови таленат, док су на Беовизији 2007. године са нумером „Небо“ спојили традиционално певање и византијско црквено појање. Освојили су друго место, награду за најбољу интерпретацију и признање фан клуба Песме Евровизије (ОГАЕ Србија).
Фото: Профимедиа
Едукација и чување баштине
Поред концертних турнеја, Тркуља велики део времена посвећује едукацији и очувању културне традиције. Одржава радионице и мастеркласове за младе музичаре, преносећи им знање и љубав према балканском музичком наслеђу.
Управо је на Интервизији 2025. године доказао да балканска музика, када се споји са модерним аранжманима, може имати снажан утицај и на међународној сцени.