Na ovogodišnjoj Interviziji u Rusiji pažnju publike i žirija privukao je nesvakidašnji nastup Slobodana Trkulje (48). Umetnik iz Odžaka uspeo je da osvoji srca originalnim spojem tradicionalnih balkanskih instrumenata i savremenih aranžmana.
Foto: Profimedia
Trkulja je muzici posvećen od detinjstva. Već sa 15 godina proglašen je za najboljeg instrumentalistu na Festivalu muzičkih društava Vojvodine. Sa 11 godina počeo je da svira klarinet, a tri godine kasnije nastupao je kao deo ansambla „Kolo“. NJegov talenat i radoznalost vodili su ga od frule, kavala, gajdi i tambure do duduka, klarineta i saksofona.
Put od Karlovačke gimnazije do Amsterdama
Pročitajte još
Posle završene Karlovačke gimnazije, 1998. godine odlazi u Amsterdam, gde upisuje džez konzervatorijum na odseku za saksofon – instrument koji je tada svirao tek godinu i po dana. Iako ga je bombardovanje 1999. godine privremeno vratilo u Srbiju, studije je nastavio i uspešno diplomirao 2004, a tri godine kasnije magistrirao sa najvišim ocenama.
Foto: Profimedia
Holandski dnevni list NRC Handelsblad opisao ga je kao „jedan od najlepših muških glasova Balkana“. Danas svira čitav niz instrumenata – od tradicionalnih poput gajdi i frule, do modernih, među kojima su alt i tenor saksofon, flaute i okarina.
Balkanopolis i međunarodni uspesi
Još 1997. godine osnovao je sastav Balkanopolis, sa kojim je objavio album „Let iznad Balkana“ i nastavio da gradi prepoznatljiv muzički stil – spoj arhaičnih melodija i moderne produkcije. Sa ovim bendom nastupao je širom sveta i sarađivao sa brojnim džez sastavima i filharmonijskim orkestrima.
Na Nacionalnom džez takmičenju u Holandiji osvojili su nagradu za najbolji novi talenat, dok su na Beoviziji 2007. godine sa numerom „Nebo“ spojili tradicionalno pevanje i vizantijsko crkveno pojanje. Osvojili su drugo mesto, nagradu za najbolju interpretaciju i priznanje fan kluba Pesme Evrovizije (OGAE Srbija).
Foto: Profimedia
Edukacija i čuvanje baštine
Pored koncertnih turneja, Trkulja veliki deo vremena posvećuje edukaciji i očuvanju kulturne tradicije. Održava radionice i masterklasove za mlade muzičare, prenoseći im znanje i ljubav prema balkanskom muzičkom nasleđu.
Upravo je na Interviziji 2025. godine dokazao da balkanska muzika, kada se spoji sa modernim aranžmanima, može imati snažan uticaj i na međunarodnoj sceni.