Рупе на путевима у Србији нису реткост. Док се проблем не реши, рупе су претња по безбедност у саобраћају, али и чест узрок штете на аутомобилу.

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја наводи за РТС да је тренутак довољан је да дође до незгоде и да настане штета на возилу, али да би се иста та штета наплатила некад је потребно и више од годину дана.

Истиче да овакви случајеви често завршавају на суду и да велики број оштећених одустане због одуговлачења процедуре.

Фото: К. Михајловић

 

 

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја навео да су рупе на путевима опасност и да морају бити отклоњене у најкраћем року, а док не буду отклоњене, како каже, морају бити обележене.

- Ако возимо аутомобил, рупа за нас може представљати непријатност или нам може оштетити возило. Међутим, уколико возимо мотоцикл или бицикл, рупа за нас може представљати смртну опасност. Дакле, због те рупе на коловозу може доћи до дестабилизације двоточкаша, да неко падне, остане инвалид или да погине - истиче Окановић.

Напомиње да возачи немају разлога да очекују рупе на коловозу.

- Ако рупе и постоје из неког разлога, оне по закону морају бити јасно обележене прописаном сигнализацијом, односно учесници у саобраћају морају бити обезбеђени постављањем тзв браника односно запрека - истиче гост Јутарњег програма.

Дакле, додаје Окановић, уколико и дође до саобраћајне незгоде која је настала налетањем на рупу свакако последњи који би требао да буде одговоран би требало да буде возач због тзв неприлагођене брзине. Дакле, одговорност је путара односно управљача пута да пут одржавају безбедним.

Фото: К. Михајловић

 

 

Истиче да као што возила морају да буду технички исправна тако и путеви морају да буду исправни.

Упитан - шта каже закон, у случају оштећења кола или чак у случају саобраћајне незгоде, да ли постоји начин да се надокнади штета објашњава да да свакако постоји обавеза управљача пута да надокнади штету, али да велики број оштећених одустане због одуговлачења процедуре.

- Ту је закон јасан и судска пракса је прилично јасна. Међутим, у пракси то иде прилично другачије и тешко због тога што управљач пута по правилу неће мирним путем да исплати штету већ морате да идете на суд. Већина грађана и кад добије обавештење каква је процедура за накнаду штете одустане због тога што немају времена ни живаца да се суде годинама - истиче Окановић.

(РТС)

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".