У уторак 22.03.2022 је Луј Витон избацио нову колекцију накита која тригира одређене кориснике Твитера и Инстаграма.

Питате се због чега? Модна кућа је планирала да нова колекција буде омаж за "славне и моћне иницијале" ЛВ.

Овај легендарни симбол су овога пута спаковали у латинично слово "З". 

И док неки препознају симболе модног гиганта, други су убеђени да је нешто сасвим друго у питању.

Због тренутне ситуације у Украјини, прецизније због појављивања слова "З" на руским тенковима и оклопним возилима, су многи корисници разочарани, а неки чак и бесни због нове колекције.

 

Одређени корисници се чак и осврћу на период у Другом светском рату, када је Луј Витон сарађивао са контролисаним "Виши" режимом у Француској, који је био одговоран за испоручивање Јевреја нацистима.

Фото: Твитер принтскрин

 

 

За време Другог светског рата није само Луј Витон оцрњен, већ и други модни гиганти као што су Адидас, Пума и Хуго Бос. 

Адолф и Рудолф Даслер, оснивачи брендова Адидас и Пума, били су чланови Националсоцијалистичке немачке радничке партије. 

Од 1931. године, у фирми Бос су се производе униформе за паравојне нацистичке јединице СС и СА и за Хитлеров подмладак (Хитлерјугенд). Бос је такође би члан Нацистичке партије.

Тај период је забележен као мрачан период ових модних кућа.

Да ли је онда легитимно критиковати Луј Витон због најновије колекције и упоређивати слово "З" са нацистичком свастиком? 

Подсетимо се да је русофобија тренутно тренд на друштвеним мрежама и да многи само траже бизарне разлоге да критикују компаније. Иделана пример за то је кампања мржње против "Ер Србије" која је покренута пре пар дана, јер се корисницима не допада што Србија допушта летове из Београда за Москву.

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".