U utorak 22.03.2022 je Luj Viton izbacio novu kolekciju nakita koja trigira određene korisnike Tvitera i Instagrama.

Pitate se zbog čega? Modna kuća je planirala da nova kolekcija bude omaž za "slavne i moćne inicijale" LV.

Ovaj legendarni simbol su ovoga puta spakovali u latinično slovo "Z". 

I dok neki prepoznaju simbole modnog giganta, drugi su ubeđeni da je nešto sasvim drugo u pitanju.

Zbog trenutne situacije u Ukrajini, preciznije zbog pojavljivanja slova "Z" na ruskim tenkovima i oklopnim vozilima, su mnogi korisnici razočarani, a neki čak i besni zbog nove kolekcije.

 

Određeni korisnici se čak i osvrću na period u Drugom svetskom ratu, kada je Luj Viton sarađivao sa kontrolisanim "Viši" režimom u Francuskoj, koji je bio odgovoran za isporučivanje Jevreja nacistima.

Foto: Tviter printskrin

 

 

Za vreme Drugog svetskog rata nije samo Luj Viton ocrnjen, već i drugi modni giganti kao što su Adidas, Puma i Hugo Bos. 

Adolf i Rudolf Dasler, osnivači brendova Adidas i Puma, bili su članovi Nacionalsocijalističke nemačke radničke partije. 

Od 1931. godine, u firmi Bos su se proizvode uniforme za paravojne nacističke jedinice SS i SA i za Hitlerov podmladak (Hitlerjugend). Bos je takođe bi član Nacističke partije.

Taj period je zabeležen kao mračan period ovih modnih kuća.

Da li je onda legitimno kritikovati Luj Viton zbog najnovije kolekcije i upoređivati slovo "Z" sa nacističkom svastikom? 

Podsetimo se da je rusofobija trenutno trend na društvenim mrežama i da mnogi samo traže bizarne razloge da kritikuju kompanije. Idelana primer za to je kampanja mržnje protiv "Er Srbije" koja je pokrenuta pre par dana, jer se korisnicima ne dopada što Srbija dopušta letove iz Beograda za Moskvu.

 

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".