Ово сматра професор Саобраћајног факултета Милан Вујанић за "Београд на Блиц". Он још истиче и да је локације паркића, уз лакат кривину, где пролазе возила јавног саобраћаја, сама по себи веома проблематична, односно да сам паркић није безбедно ограђен и да не постоје лежећи полицајци који би успорили вожњу.
Тачан узрок несреће која се у петак догодила на дечјем игралишту у Земуну, на углу улица Купрешке и Крајишке, када је повређено четворо деце и неколико одраслих, још није познат.
Према мишљењу Милана Вујанића, професора са саобраћајног факултета, до несреће је дошло вероватно због неадекватне брзине, а сама локација није обезбеђена тако да се овакве ситуације спрече.
- Објективно, грешку је направио само возач избором брзине, коју ако смо све обезбедили, не би могао да вози улицом у којој је игралиште. Према томе, возач није једини кривац, али нисам до сада видео да се покреће одговорност ових других који нису на одговарајући начин заштитили, пројектовали, дали локацијске услове, локацијску дозволу и тако даље - сматра Вујанић.
Према стручном мишљењу професора Вујанића у случају да дође до иберураже, која се неретко наводи као узрок саобраћаних несрећа, потребно је ставити мењач у неутрални положај, чиме се прекида пренос снаге са мотора на точкове.
Прочитајте још
Професор је тиме појаснио да је и та ситуација решива адекватном реакцијом возача, али је нагласио и да у случају удеса на дечијем игралишту претпоставља да није дошло до ибертураже.
- Могу вам рећи да нисам приметио да ти исти аутобуси у иностранству изазивају незгоде због тураже, него је то српски специјалитет - додао је професор Вујанић.
Он је анализирао и снимке који су се су појавили у јавности, а које смо и ми објавили и, како каже, "на снимку се види да је возач врло брзо ушао у кривину, а овде на коловозу још увек имамо трагове који су настали приликом скретања, који указују да је возач ушао у кривину ивицом граничне брзине".
- На снимку се види да је радио уређај за кочење, уређај за управљање, а мислим да није била ни ибертуража, тако да ће бити да је возач нешто пропустио. да ли је изгубио концентрацију, да ли је нагло донео одлуку да овде скрене, а мислио је да иде право, то не могу да утврдим, али могу да утврдим да је ушао неодговарајућом брзином у кривину - сматра Вујанић.
"Нисам могао да укочим"
Да подсетимо да је возач Д. Х (72), коме је иначе јуче продужен притвор на 30 дана, приликом саслушања у Трећем основном тужилаштву у Београду испричао, како су пренели медији, да је "аутобус добио нагло убрзање и да није могао да укочи".
- Изашао сам кроз прозор јер врата нису хтела да се отворе, притискао сам дугме које је за отварање свих врата, али и појединачно. Отворила су се само задња. Кад сам изашао покушао сам људима да објасним да нисам могао да укочим, али су сви у бесу кренули на мене. Отишао сам до диспичера да објасним шта се тачно догодило. Ту сам сачекао полицију - рекао је наводно између осталог Д. Х.
Тим поводом огласио се и његов адвокат Небојша Милосављевић, који је рекао да је Д. Х. "професионални возач, да је радио у ГСП, има уредно лекарско уверење, а у својој дугогодишњој каријери није имао сличних ситуација". Он је још додао да је возач "тог дана први пут сео у тај аутобус".
(Блиц)