Ovo smatra profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić za "Beograd na Blic". On još ističe i da je lokacije parkića, uz lakat krivinu, gde prolaze vozila javnog saobraćaja, sama po sebi veoma problematična, odnosno da sam parkić nije bezbedno ograđen i da ne postoje ležeći policajci koji bi usporili vožnju.

Tačan uzrok nesreće koja se u petak dogodila na dečjem igralištu u Zemunu, na uglu ulica Kupreške i Krajiške, kada je povređeno četvoro dece i nekoliko odraslih, još nije poznat. 

Prema mišljenju Milana Vujanića, profesora sa saobraćajnog fakulteta, do nesreće je došlo verovatno zbog neadekvatne brzine, a sama lokacija nije obezbeđena tako da se ovakve situacije spreče.

- Objektivno, grešku je napravio samo vozač izborom brzine, koju ako smo sve obezbedili, ne bi mogao da vozi ulicom u kojoj je igralište. Prema tome, vozač nije jedini krivac, ali nisam do sada video da se pokreće odgovornost ovih drugih koji nisu na odgovarajući način zaštitili, projektovali, dali lokacijske uslove, lokacijsku dozvolu i tako dalje - smatra Vujanić.

Prema stručnom mišljenju profesora Vujanića u slučaju da dođe do iberuraže, koja se neretko navodi kao uzrok saobraćanih nesreća, potrebno je staviti menjač u neutralni položaj, čime se prekida prenos snage sa motora na točkove.

Profesor je time pojasnio da je i ta situacija rešiva adekvatnom reakcijom vozača, ali je naglasio i da u slučaju udesa na dečijem igralištu pretpostavlja da nije došlo do iberturaže.

- Mogu vam reći da nisam primetio da ti isti autobusi u inostranstvu izazivaju nezgode zbog turaže, nego je to srpski specijalitet - dodao je profesor Vujanić.

On je analizirao i snimke koji su se su pojavili u javnosti, a koje smo i mi objavili i, kako kaže, "na snimku se vidi da je vozač vrlo brzo ušao u krivinu, a ovde na kolovozu još uvek imamo tragove koji su nastali prilikom skretanja, koji ukazuju da je vozač ušao u krivinu ivicom granične brzine".

- Na snimku se vidi da je radio uređaj za kočenje, uređaj za upravljanje, a mislim da nije bila ni iberturaža, tako da će biti da je vozač nešto propustio. da li je izgubio koncentraciju, da li je naglo doneo odluku da ovde skrene, a mislio je da ide pravo, to ne mogu da utvrdim, ali mogu da utvrdim da je ušao neodgovarajućom brzinom u krivinu - smatra Vujanić.

"Nisam mogao da ukočim"

Da podsetimo da je vozač D. H (72), kome je inače juče produžen pritvor na 30 dana, prilikom saslušanja u Trećem osnovnom tužilaštvu u Beogradu ispričao, kako su preneli mediji, da je "autobus dobio naglo ubrzanje i da nije mogao da ukoči".

- Izašao sam kroz prozor jer vrata nisu htela da se otvore, pritiskao sam dugme koje je za otvaranje svih vrata, ali i pojedinačno. Otvorila su se samo zadnja. Kad sam izašao pokušao sam ljudima da objasnim da nisam mogao da ukočim, ali su svi u besu krenuli na mene. Otišao sam do dispičera da objasnim šta se tačno dogodilo. Tu sam sačekao policiju - rekao je navodno između ostalog D. H.

Tim povodom oglasio se i njegov advokat Nebojša Milosavljević, koji je rekao da je D. H. "profesionalni vozač, da je radio u GSP, ima uredno lekarsko uverenje, a u svojoj dugogodišnjoj karijeri nije imao sličnih situacija". On je još dodao da je vozač "tog dana prvi put seo u taj autobus".

(Blic)