- Ми имамо 160.000 возача са радним стажом од 40 година, значи да нам треба 4.000 возача годишње. Ако 1.000 њих долази из образовног система, а 3.000 мора да плаћа накнадно стручну професионалну компетенцију која је скупа, онда имамо озбиљан проблем. Ми смо предлагали да Влада Србије са Немачком организацијом за државну сарадњу (ГИЗ) нађе моделе субвенционисања те обуке која кошта - рекао је Алексић.
Навео је да је прошле године само 238 возача прошло ову врсту обуке да би добило лиценцу за професионалне возаче камиона и аутобуса.
Алексић је напоменуо да су измене закона увеле још нека ограничења која се одражавају на стање у сектору транспорта.
- Наша привредна активност расте, имамо повећане захтеве за превозом, а нема довољно возача. У међувремену је уведен закон који је ограничио радно време возача, те сада треба више њих да обавља исти посао него раније. Уведена је старосна граница, тако да возач аутобуса мора да има најамње 24 године. Ја сам са 19 година добио Ц категорију и мислим да су људи зрели да са 19 година преузму одговорност - оценио је Алексић.
Он је подсетио да Србија има демографски пад, уз велики одлазак возача на рад у иностранство, и заложио се за то да се спроведу неке промене.
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".