Драма се одвијала у четвртак око 19 часова, када су аутобусу који саобраћа на линији 83 отказале кочнице. Возач је ударио у саобраћајни знак и дрво да би зауставио возило пуно путника који су панично вриштали.
У удесу су повређени возач аутобуса, мотоциклиста ког је закачио возилом, али и троје путника. Свима је пружена лекарска помоћ у Ургентном центру, нико није био животно угрожен и отпуштени су на кућно лечење.
Возач аутобуса испричао је за медије да је у моменту када је схватио да нема контролу над кочионим системом трудио да заустави аутобус, а да никога не повреди. Све се дешавало када се возило градског превоза кретало низбрдицом, десном страном Немањине улице из правца Ресавске ка Савском тргу.
- Приметио сам у једном тренутку да губим контролу над возилом и да не могу да га зауставим. Прво сам ударио у мотор. Затим сам прешао преко трамвајских шина у траку која је за контрасмер. Код Балканске улице скренуо сам десно и прво ударио у саобраћајни знак, стабло дрвета, а затим у бетонску ограду - рекао је после несреће С. Д. (47).
Прочитајте још
Како је овај возач успео да се несрећа заврши без кобних исхода и с малим бројем повређених, поставило се питање шта у оваквим ситуацијама заиста треба радити - исто што и он или нешто сасвим друго. Неки грађани коментарисали су да је возач требало да полако повуче ручну, да би то смањило брзину и да би се лагано зауставио, док је било и оних заговорника теорије да је требало да "прешалта у нижу брзину" и да тако кочи мотором све док не убаци у прву, када може безбедно да маневрише аутобусом...
О томе који су могући кварови на возилу који могу да доведу до губитка возачеве контроле, али и шта у тим случајевима радити, говорио је Зоран Радисављевић, ауто-механичар познатог ауто-сервиса у Земуну.
- Усред вожње сваком возачу може да се деси да му блокира волан или да откажу кочнице. Када откажу кочнице, увек је најбоље тражити дрво у које се може ударити, а да не буде фаталних исхода, да некога не згазите - наглашава наш саговорник, који додаје да аутобуси немају ручну кочницу, већ ваздушни систем кочења, те је возач једино могао да тражи препреку у који ће да удари и да се заустави, а да успут никога не повреди или да те повреде буду минималне: - Иста ствар је и с камионима. Како су великог габарита, боље је да се држе десне стране пута, и у случају отказивања да траже баријеру у коју могу да ударе, а да, опет истичем, никога не повреде.
Радисављевић додаје да није искључено да се то деси и возачима путничких аутомобила.
- Онима који имају мануелне аутомобиле саветује се да прво пребаце у нижу брзину и повуку ручну, док траже погледом дрво, стуб, брег, било шта у шта могу да ударе. Они који имају возила са аутоматским мењачем могу једино да повуку ручну. Не саветује се никако нагло цимање волана и повлачење ручне. Важно је да се у тренутку повлачења ручне волан лагано окреће у једну страну, ону у коју је возач намерио да се закуца. Мале су шансе да се у таквој ситуацији аутомобил преврне ако идете брзином до 80 на сат - наглашава наш саговорник.
БОНУС ВИДЕО:
(Курир)
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".