Његов изум усавршио је Џејмс Хоџ из Кливленда, а новитет у раду је била променљивост брзине којом се мењају сигнали на семафору, како би олакшали рад полицијским и ватрогасним службама.

Вилијам Потс, полицајац из Детроида, 1920. патентирао је неколико семафора, међу којима и први семафор са три боје, убацујући по први пут и жуту, као боју упозорења.

Фото: Профимедиа

 

Први семафор стигао је у Европу 1924. године и постављен је у Берлину, док је Србија, прецизније Београд, на прву овакву направу чекала још 15 година. На раскрсници улица Краља Александра, Краља Фердинанда (данашња Улица Кнеза Милоша) и Таковске, 4. децембра 1939. постављен је први семафор у престоници. Регулисао је саобраћај од 7 ујутру до 10 увече, а од 10 до 11 било је укључено само жуто светло. У Политици је дан после постављања овог семафора изашао следећи чланак:

Први аутоматски светлосни сигнали за управљање саобраћајем у престоници

- Ових дана у Београду ће се увести једна новина која је у модерним и великим градовима на западу одавно у примени. На свима угловима београдских улица, где је саобраћај врло жив, поставиће се специјални апарати са светлосним сигналима, који ће управљачима свих возила давати потребне знаке за несметано развијање и функционисање саобраћаја у престоници.

Први стубови са техничким постројењима постављени су већ јуче на углу улица Краља Александра и Таковске, код нове зграде Поштанске штедионице, где је саобраћај брло жив и погодан за експерименте ове врсте.

Фото: Профимедиа

 

На поменутом углу постављена су четири стуба, сваки на једном углу, са направама на врху, из којих ће се специјалним светлосним знацима, видљивим у свако доба, показивати у једном или другом смеру, да ли је прелаз слободан или забрањен. Само функционисање ових апарата биће аутоматско, тако да ће увођењем ове новине и сам саобраћај бити аутоматизован. Наиме, у извесним размацима даваће се слободан пролаз у једном правцу, а после протеклог интервала у другом.

Нове инсталације на углу код Поштанске штедионице запазили су у току јучерашњег дана многи пролазници. Многи који нису видели пре ове направе дуго су их загледали, обилазили са свих страна и распитивали се чему те направе треба да служе. Другим речима нови стубови са саобраћајним сигналима били су предмет инетересовања многих и многих пролазника улицом Краља Александра и Таковске.

Апаратима који ће бацати наизменично, у једном или у другом правцу, светлосне знакове, управљаће се са једног места, из Саобраћајне полиције. Тако ће са београдских раскрсница бити уклоњени и многи саобраћајци, јер ће њихов посао обављати аутоматски апарати. Саобраћајци ће и код нас, као и у другим земљама, служити убудуће као неки контролори саобраћаја и арбитри приликом евентуалних неспоразума и сукоба."

БОНУС ВИДЕО:

 

 

 

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".