Колико год услови и питања у интерјвуу за посао делују тешки, ипак, неки су успели да га задиве, као што је то пример са једном женом која је медијима открила причу како је дошла до посла у његовој компанији.

Наиме, поставио јој је само два питања, и након саслушаног одговора одмах је запослио.

Ен Хеит је посао у Амазону добила још 2002. године, али пре финалног интерјвуа морала је да прође низ разговора да би дошла до позиције самог шефа.

Прво јој је Безос поставио трик питање - да процени број стаклених плоча у Сијетлу. Она му је на то одговорила да објашњењем у коме је истакла да да би дошла до тог броја, треба прво видети број становнике, и доћи до података имају ли кућу, канцеларију и колико од њих иде у школу. Предложила му је да у обзир узму те чиниоце.

На крају је радила са њим на читавој процени па су заједно дошли до резултата.

Безос је био задовољан добијеним одговором. Али, одмах затим  уследило је друго питање - који су ваши циљеви у каријери? 

Изјавила је да жели да ради у његовој компанији јер су у њој запослени амбициозни људи од којих има шта да научи.

Та два питања била су довољна за једног од највећих светских бизнисмена и послодаваца икада, да запосли особу на бирано радно место. Тиме је Безос открио не само да је интелигентна и да зна шта жели, већ и да је спремна на тимски рад, пошто су до првог резултата дошли заједничким радом.

Разговор за посао има неписана правила

Многа питања су врло једноставна. Кључно је да не будете вулгарни и да бирате речи. Сетите се да вас шеф процењује и по начину понашања, не само одговорима које дајете.

Велика пажња поклања се и на тимски рад, односно признавање евентуалне грешке, стога треба показати и предусретљивост у раду.

Хумор је упитан, зависно од тога познајете ли особу са којом разговарате за посао или сте је тек први пут видели. Неки људи не воле хумор на послу па није ни нужно причати вицеве. Уосталом, тако можете некога и увредити.

Ако разговарате са потенцијалним послодавцем у компанији познатој по специфичном кодексу облачења и култури, прилагодите сопствену одећу томе. Тиме ћете показати да сте их истражили и да вам је стало до тог радног места. У супротном, деловаћете као да не марите за њих. Такође је битно да гајите и показујете склоност и оданост компанији и атмосфери заједништва.

На мрежи Линкдин можете да проверите и рачуне запослених у одређеној компанији. Приверите шта носе и како су одевени.

Има још један корак - можете да назовете рецепцију компаније или секретарицу неког од шефова. Неће вам замерити, већ ћете добити додатне бодове за поштовање компаније. Реч је о врло једноставном поступку, а многи то не раде.

Слушајте особу поред вас како би кратко и тачно одговорили на питања.

У раној фази разговора не питајте за плату, већ касније, мада и често сам послодавац открије колика је плата.

"Не пљујте" по бившим послодавцима - овај који седи наспрам вас може такође да постане ваш бивши послодавац, па ће мислити да ћете и о њему можда тако причати унаоколо.

Не одговарајте само са да или не, нарочито ако питање захтева објашњење с ваше стране.

(24сата.хр)

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".