Упркос стотинама милиона утрошених у последњих 30 година на грчку железницу, одсуство модерних система сигнализације и даљинског управљања дуж целе дужине железничке осе Атина-Солун наставља да заробљава грчку железницу која је, само чудом, успела да до данас нико није оплакивао толико умрлих.

Иако је прерано да се расветле сви аспекти кобне трагедије, прве индиције говоре да су се два воза директно сударила, вероватно великом брзином. Процењује се да шеф станице у Лариси није окренуо кључеве, преко којих се на чворовима механички регулише пролаз возова, шаљући два воза на исту линију.

Председник машиновођа ОСЕ, господин Костас Генидунијас, рекао је да је светлосна сигнализација функционисала, трагедија је могла да се избегне.

- Дешавало се да се последњих година јављамо како електронски системи не раде и све се ради ручно на осовини Атина-Солун. Да су светла радила, возачи би видели црвене сигнале и стали.

Због тога се путем радија преносе информације од управника станице до управника станице, што доводи до кашњења и конвенционалних метода рада, који не могу да победе људски фактор упркос великом искуству машиновођа.

Што се тиче околности несреће, господин Генидоуниас је, говорећи раније за ЕРТ, објаснио да постоји дупла линија на тачки, један воз иде горе, један иде доле, међутим возови су пронађени на истој прузи.

Подсетимо, најмање 32 особе су погинуле, а 85 повређено у стравичном судару возова у Грчкој, који се синоћ нешто пре поноћи догодио код места Темпеа у близини Ларисе. На првим снимцима након ужасне несреће виде се језиви призори згужваних вагона и пожар које је настао након ударца два воза.

 

 

БОНУС: НАЈАКТУЕЛНИЈИ ВИДЕО СНИМЦИ

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".