Uprkos stotinama miliona utrošenih u poslednjih 30 godina na grčku železnicu, odsustvo modernih sistema signalizacije i daljinskog upravljanja duž cele dužine železničke ose Atina-Solun nastavlja da zarobljava grčku železnicu koja je, samo čudom, uspela da do danas niko nije oplakivao toliko umrlih.
Iako je prerano da se rasvetle svi aspekti kobne tragedije, prve indicije govore da su se dva voza direktno sudarila, verovatno velikom brzinom. Procenjuje se da šef stanice u Larisi nije okrenuo ključeve, preko kojih se na čvorovima mehanički reguliše prolaz vozova, šaljući dva voza na istu liniju.
Predsednik mašinovođa OSE, gospodin Kostas Genidunijas, rekao je da je svetlosna signalizacija funkcionisala, tragedija je mogla da se izbegne.
- Dešavalo se da se poslednjih godina javljamo kako elektronski sistemi ne rade i sve se radi ručno na osovini Atina-Solun. Da su svetla radila, vozači bi videli crvene signale i stali.
Zbog toga se putem radija prenose informacije od upravnika stanice do upravnika stanice, što dovodi do kašnjenja i konvencionalnih metoda rada, koji ne mogu da pobede ljudski faktor uprkos velikom iskustvu mašinovođa.
Što se tiče okolnosti nesreće, gospodin Genidounias je, govoreći ranije za ERT, objasnio da postoji dupla linija na tački, jedan voz ide gore, jedan ide dole, međutim vozovi su pronađeni na istoj pruzi.
Podsetimo, najmanje 32 osobe su poginule, a 85 povređeno u stravičnom sudaru vozova u Grčkoj, koji se sinoć nešto pre ponoći dogodio kod mesta Tempea u blizini Larise. Na prvim snimcima nakon užasne nesreće vide se jezivi prizori zgužvanih vagona i požar koje je nastao nakon udarca dva voza.
BONUS: NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI
Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".
Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".