Како истичу из car Verticala, просечна вредност враћања је 54.603 километара. Ово значи, не само да купац претплаћује возило, већ и да не може да има реалну слику ствари које ће морати да поправља у скорије време.
Ова појава скривања правих вредности километраже је присутна свуда у свету, не само код нас. Што се тиче Европе, најтранспаретније тржиште имају земље Западне Европе, потом Централне Европе, док Источна Европа има најмање транспарентно тржиште. До смањења транспарентности, односно до разних превара трговаца долази најчешће због лошије економске ситуације, јаке инфлације или других проблема на тржишту.
Италија има најмањи проценат оштећених аутомобила на Индексу – 16,6 одсто. Проценат компромитованих аутомобила је такође релативно низак – 11 одсто, а само 32,1 одсто возила у земљи се увози.
Немачка је рангирана на 2. месту са 12,6% компромитованих мерача километраже и 21,3% оштећених возила. Док је Немачка највећи произвођач аутомобила у Европи, 26,8% половних возила у земљи увози се из иностранства.
Како открити превару?
Иако су се продавци извештили у лажирању података, параметара и физичких оштећења, ипак их је могуће открити.
Прочитајте још
Неки од општих савета се односе на претходно информисање о моделу аутомобила који купујете. Просечан аутомобил прелази између 10 и 20 хиљада километара годишње. Километража половног аутомобила испод те границе је повод да се запитате у веродостојност података о којима продавац говори. У том случају број шасије је кључан и на основу ње можете проверити право стање аутомобила.
Исто тако, ако је аутомобил много прешао и стар је неколико година, а фарба изгледа перфектно, могуће да се испод тога крије рђа. Подразумева се да добро проверите мотор пре куповине, али такође проверите и стање унутрашњоти возила попут седишта, појаса, папучице, мењача...
(Блиц)