Италијанска компанија ИронЛев први пут је тестирала технологију магнетске левитације на традиционалној железничкој инфраструктури, тврдећи да је открила решење које не захтева скупо прилагођавање пруга. Компанија је снимак теста приказала на сајму ЛетЕxпо2024 у регији Венето.
Снимак приказује прототип воза тешког једну тону који путује брзином од 70 километара на сат на прузи у залеђу Венеције. Технологија магнетске левитације ствара ваздушни јастук који физички одваја возило од пруге, смањујући трење, буку и вибрације, а тиме и потрошњу енергије и трошкове одржавања воза и инфраструктуре.
Кина је користи већ готово две деценије, али у ограниченом опсегу. Бројне земље желе да развију мреже за возове базиране на технологији магнетске левитације, али њено усвајање коче високи трошкови и потреба изградње нове пружне инфраструктуре.
Желе да направе возило које ће моћи да развије брзину до 200 км/х
- Испитивање ИронЛева представља први и једини случај примене магнетске левитације на постојећој прузи, без поправки и интеграције помоћних елемената - рекао је директор Института за механичку интелигенцију на Сцуола Супериоре Сант' Ане у Пизи Масимо Бергамаско.
Прочитајте још
У досадашњим тестовима магнетно поље стварало се уз подршку ад-хоц инфраструктуре, која се често састоји од завојница израђених од водичких материјала и укључује знатно веће трошкове него традиционалне железничке пруге.
- Неки наши конкуренти спровели су тестове на пругама које су посебно прилагођене возилима базираним на технологији магнетске левитације. Ми смо показали да наше возило може да левитира на постојећим пригама - рекао је Ројтерсу председник ИронЛева Адриано Ђирото.
- То значи да је употреба наше технологије једноставна - додао је Ђирото.
Циљ је ИронЛева за неколико година јесте да развије пробно возило које ће бити тешко до 20 тона и моћи ће да развије брзину до 200 километара на сат, рекао је. Технологија се већ користи у пракси, у померању тешких прозора и лифтова и превозу терета у индустријским погонима.