Italijanska kompanija IronLev prvi put je testirala tehnologiju magnetske levitacije na tradicionalnoj železničkoj infrastrukturi, tvrdeći da je otkrila rešenje koje ne zahteva skupo prilagođavanje pruga. Kompanija je snimak testa prikazala na sajmu LetExpo2024 u regiji Veneto.
Snimak prikazuje prototip voza teškog jednu tonu koji putuje brzinom od 70 kilometara na sat na pruzi u zaleđu Venecije. Tehnologija magnetske levitacije stvara vazdušni jastuk koji fizički odvaja vozilo od pruge, smanjujući trenje, buku i vibracije, a time i potrošnju energije i troškove održavanja voza i infrastrukture.
Kina je koristi već gotovo dve decenije, ali u ograničenom opsegu. Brojne zemlje žele da razviju mreže za vozove bazirane na tehnologiji magnetske levitacije, ali njeno usvajanje koče visoki troškovi i potreba izgradnje nove pružne infrastrukture.
Žele da naprave vozilo koje će moći da razvije brzinu do 200 km/h
- Ispitivanje IronLeva predstavlja prvi i jedini slučaj primene magnetske levitacije na postojećoj pruzi, bez popravki i integracije pomoćnih elemenata - rekao je direktor Instituta za mehaničku inteligenciju na Scuola Superiore Sant' Ane u Pizi Masimo Bergamasko.
Pročitajte još
U dosadašnjim testovima magnetno polje stvaralo se uz podršku ad-hoc infrastrukture, koja se često sastoji od zavojnica izrađenih od vodičkih materijala i uključuje znatno veće troškove nego tradicionalne železničke pruge.
- Neki naši konkurenti sproveli su testove na prugama koje su posebno prilagođene vozilima baziranim na tehnologiji magnetske levitacije. Mi smo pokazali da naše vozilo može da levitira na postojećim prigama - rekao je Rojtersu predsednik IronLeva Adriano Điroto.
- To znači da je upotreba naše tehnologije jednostavna - dodao je Điroto.
Cilj je IronLeva za nekoliko godina jeste da razvije probno vozilo koje će biti teško do 20 tona i moći će da razvije brzinu do 200 kilometara na sat, rekao je. Tehnologija se već koristi u praksi, u pomeranju teških prozora i liftova i prevozu tereta u industrijskim pogonima.