Марин Морава је технички саветник ХАК-а и он је објаснио како да сами можемо скратимо радни век мењача. Ако не притиснемо довољно снажно квачило при промени брзина, може се појавити звук стругања.

- Ако вам се то први пут догодило, вероватно неће негативно утицати на правилан рад мењача. Честим понављањем овог догађаја могуће је оштетити синхро прстен преноса где се ова радња често дешава. Када су синхрони прстенови оштећени, они губе своју улогу да изједначе број обртаја између две осовине како би лакше и без сметњи мењали зупчанике. Возач ће осетити овај проблем при промени степена преноса као повећање отпора при померању ручице мењача приликом пребацивања у брзину, уз присуство механичког шкрипања у мењачу. Препоручљиво је да се са овом врстом квара што пре обратите у сервис, јер постоје и други могући узроци који могу изазвати сличне симптоме мењача при промени степена преноса, попут неисправности квачила или лошег подешавања квачила.

Свако тактизирање и чекање могу само повећати проблем.

- Присуство металних струготина у уљу мењача може настати услед неправилног хабања при промени брзина. Остаци металне струготине оштећују лежајеве и зупчанике мењача, а у најгорем случају могуће је потпуно оштећење мењача и губитак погона возила. Шта може да се деси ако пребацимо мењач са, на пример, 6. у 2. брзину при великој брзини возила?

- Постоји отворена могућност изласка из максимално наведеног броја обртаја мотора, што наравно може бити штетно по механику мотора до нивоа већих механичких оштећења мотора.

(Ревија ХАК)

БОНУС ВИДЕО