Многи људи се питају да ли је у реду да се праведни и узорни хришћани муче у животу, док неким грешним људима који не презају ни од чега и немају јасне границе, све иде од руке. Зашто деца и праведници страдају, ако је Бог праведан?

Често се људи питају да ли је у реду да појединци живе раскалашним начином живота, да лажу, краду, улазе у пороке и одричу се вере, па се на крају овоземаљског животног пута покају и оду у рај, па прођу исто као људи који су се држали вере и одолевали искушењима.

О овоме је говорио и отац Рафаило.

"Онај који трпи Христа ради, добија благодат".

Фото: Јутјуб принтскрин/Ortodox, Профимедиа

 

"Праведницима се невоље дају да још више узнапредују, а грешницима се невоље дају ради очишћења. Грех се не чисти без невоље."

Отац каже ако је у питању тешки смртни грех, као на пример чедоморство, не може се то само исповедити, јер покајање подразумева очушћујуће трпљење невоља, а у тим невољама које се допуштају на грешника, даје му се могућност да се очисти.

"Исповест је више буђење свести да смо погрешили и да тражимо помоћ и опроштај. У тајни исповести покајнику се даје снага, тј. опроштај у виду залога и снага да издржи епитимију, не можда конкретно изречену, али сигурно ће богом бити дата да истрипи до краја. То је покајање. И та невоља, она није само пожељна, него спасоносна."

Отац Рафаило каже да има разлике када Бог да муку праведнику и када је да грешнику.

"Мука праведника подстиче и још више прославља, а кад је човек "поган", онда му се дају посебна искушења која треба да сломе његову гордост. Обично су јако тешка, напорна и не може нико да ти помогне јер их је Бог допустио. Ни светац. Џабе се "поган" човек моли, мора да ћути и трпи. Обично та епитимија траје док се дух не скрши, гордност потпуно не разнесе и док човек не зајауче, али молитвено, да му се са јауком и молитва чује. То је тежак процес, тешка терапија, али је спасоносна. Свака друга варијанта не доводи до спасења. Али ако човек пређе границу и уђе у зону духовно мртвих, неспособних за покајање (то не мери човек него Бог), он дигне руке од таквог човека, па се у народу каже Од њега је и Бог дигао руке."

БОНУС ВИДЕО: