У последње време забележено је више случајева неовлашћеног 'скидања' новца са кредитних картица грађана. Тако су једног 42-годишњег Београђанина непријатно изненадиле поруке на мобилном телефону са обавештењем да му је скинут новац и то у тренутку док је био на послу у ноћној смени. Три поруке о томе да му је скинут новац са рачуна стигле су у размаку од неколико минута.

У првој поруци је писало да му је са рачуна скинуто 29,16 евра, а у другој и трећој по 72,44 евра.

Картицу су му одмах блокирали и обавестили га да сутрадан оде у банку да замени картицу и поднесе рекламацију.

Након неколико дана добио је обавештење банке да је основана његова рекламацији у вези са трансакцијаом неовлашћеног коришћења платне картице 4. јуна, у укупном износу од 174,04 евра.

- На основу информација са којима тренутно располажемо Вашу рекламацију смо оценили као основану. У складу са чланом 61 Закона о платним услугама извршен Вам је повраћај средстава у укупном износу од 174,04 евра - навела је банка.

У обавештењу су навели да ће банка, уколико се накнадно утврди да је код рекламираних трансакција постојао и пропуст 42-годишњег Београђанина код извршења уговорених обавеза (на пример да предузме мере заштите персонализованих сигурносних елемената), обавити корекцију извршеног повраћаја средстава.

Још горе је прошао један 39-годишњи Београђанин који је рекао да су му 8. јуна буквално на свака три минута стизале поруке о трансакцији, после чега би уследила пауза, после које би поново долазиле.

Стигло му је, како каже, 19 таквих порука, а износи који су скинути кретали су се од 1.000 до 12.500 динара.

И он је поднео рекламацију банци и чека одговор.

Који су савети приликом коришћења картица?

Финансијски консултант Владимир Васић каже да се у случају када се користи картица за било која плаћања преко сајтова на интернету, то увек ради на провереним сајтовима.

Најбоље би било, додаје, да постоји посебна картица само за интернет плаћање која је одвојена од текућег рачуна клијента.

(Еуронеwс)

БОНУС ВИДЕО: