Стручњаци за гуме тврде да милиони власника возила праве велику грешку. Када се не мењају све, већ само истрошене предње гуме, никада не би требало нови пар гума ставити на предњу осовину. Уместо тога, требало би их монтирати на задњу осовину, а гуме које су биле на задњим пребацити на предње точкове.

Можда већ знате ово правило, али технички менаџер Мишелина у Великој Британији, Брајан Портијус недавно је изјавио за "Ауто Еxпресс" да половина британских возача није имала појма да је то потребно учинити када се мења само један пар гума, преноси Јутарњи лист. Такође је нагласио да ни многе продавнице гума и вулканизери нису свесни овог правила.

Фото: Д.Миловановић

 

 

Можда се питате зашто је боље ставити новије гуме иза када је предњи део тај који ће да обави сва скретања и нагла кочења? Све то има везе са стабилношћу. Постављањем бољих гума на задњој осовини смањује се ризик од проклизавања и окретања аутомобила на мокром путу.

"Кад је возило стабилно, тада можете почети да размишљате о кочењу. А оно што заправо видите је да постоји довољно снаге кочења и вуче упркос деломично истрошених гума напред", рекао је Портијус новинару "Ауто Еxпресса".

Фото: З. Јовановић

 

 

Најважније је да ће возач с новим гумама иза лакше разумети и контролисати свако проклизавање предњег краја. Мешавина меких нових предњих и старих тврдих задњих гума често се завршава неконтролисаним заношењем при великим брзинама, док је у супротном могућност за тако нешто много мања и возач може много лакше спречити ову појаву.

Мишелинов стручњак такође каже да се правило "нових гума на задњој осовини" примењује без обзира на конфигурацију погонског склопа вашег аутомобила, дакле и на возилима које имају погодн на здање или на све точкове.

(Мондо)

БОНУС ВИДЕО: