- Молим вас, немојте игнорисати такве знакове. Тако аутомобил покушава да вам каже: "Нисам у најбољем стању. Не осећам се добро" - објашњава Боги Латинер аутомеханичарка из Феникса, за Хафингтон Пост. Ово су најчешћи мириси и звукови за које аутомеханичари кажу да се никада не смију занемарити:
1. Мириси запаљеног уља:
- Мириси запаљеног уља имају индустријски фабрички мирис и могу да доведу до низа различитих потенцијалних ризика. Ако ово осећате у кабини или испод хаубе аутомобила, то вероватно значи да вам уље цури из мотора или серво управљача на нешто вруће - рекла је Латеинер.
- Цурење уља је лоше из два главна разлога. Као прво, то значи да уље, није онде где би требало да буде и не одржава га подмазаним, чувајући га од оштећења - објаснила је Латеинер. То такође вероватно значи да је уље цурило на нешто вруће и сагоревало, стварајући мирис који ви осећате. Заправо може да изазове пожар. То је дефинитивно ризик који преузимате када такво стање оставите предуго. Мало је вероватно да неће изазвати пожар, али много тога би могло. - Могу постојати и видљиви знакови цурења уља. Примећивање боје цурења може да помогне вашем механичару да дијагностификује проблем. Ако је течност црвенкаста, на пример, цурење уља вјероватно долази из вашег система сервоуправљача или преносног система, док је моторно уље углавном смеђе боје - рекла је Латинер.
2. Мириси запаљене гуме
Чед Кантрел, механичар у Форест Брук Аутомотиву у Линчбургу, рекао је да бисте могли да осетите овај мирис када постоје проблеми са кочницама. Кочионе чељусти су хидраулички стезни механизам који притиска кочионе плочице уз роторе како би успорио ваш аутомобил када притиснете папучицу кочнице. Да кочнице закажу, могу се блокирати, што заузврат може да блокира ваш точак и узрокује да се гума ухвати за асфалт јер се не окреће како треба. То је вероватно нешто због чега треба да одвезете ауто у сервис јер ћете уништити гуму, а ауто неће возити право.
3. Слатки мириси
- Уобичајена притужба због које клијенти довозе свој аутомобил је "превише сладак, кисео" или "мирис врућег сирупа" који осете у вентилацијским отворима или изван аутомобила - рекла је Латинер.
Прочитајте још
То уопштено значи да расхладна течност која одржава ваш аутомобил у раду на идеалним температурама - цури и долази на нешто што је вруће. Расхладна течност није запаљива, тако да немате опасности од пожара, али ћете имати скуп рачун што дуже будете одлагали ову поправку. - Ако останете без расхладне течности, ваш мотор ће се прегрејати, а поправка тога може да кошта хиљаде евра. Стога, ако осетите овај мирис, што пре идите у своју ауто сервис. Поправка цурења расхладне течности релативно је јефтина, али учинци игнорисања су врло скупи - рекла је Латинер.
4. Мириси запаљене пластике
Мирис запаљене пластике могао би једноставно да значи да сте возили преко пластичне кесе и да вам је она ухваћена у ауспух, што није проблем јер можете да је игноришете и пустите да изгори. Или то може да значи да се кабл или жица олабавио и додирује ваш ауспух, на пример. Не желите да занемарите електрични проблем, због чега би требало што пре да одвезете аутомобил на преглед, за сваки случај. - Могла би да буде потпуно неважна ствар попут спаљене пластичне кесе, или би могло да буде нешто значајније - рекла је Латинер.
5. Мирис плесни
Ако осетите мирис "прљавих чарапа" у свом аутомобилу, то највероватније долази из вашег филтера због плесни у климатизацији испод плоче са инструментима. Напоменула је да филтери кабине постају стварно одвратни, поготово ако је влажна клима.
6. Мирис покварених јаја
Ако осећате овај мирис сумпора из издувних гасова, то је знак да имате лош или застарео катализатор, који се обично налази између мотора и пригушивача и одговоран је за чишћење издувног система вашег аутомобила. Латинер је рекла да ће овај мирис обично бити праћен другим алармима попут лампице за проверу мотора или оштријег убрзања. То такође може да значити да је ваш катализатор украден. - Ако је ваш ауто био у реду ноћ пре, а ви уђете у свој ауто следећег дана и звучи као камион, неко је изрезао рупу у вашем ауспуху и изрезао ваш катализатор - рекла је Латинер.
7. Звукови кочница
Будући да су кочнице кључне за заустављање или покретање вашег аутомобила, никада не треба да их занемарите. Неки звукови могу се лако решити и не представљају опасност.
- Ако приликом окретања чујете звук попут митраљеза, то би могла да буде ЦВ осовина која више није у функцији - рекла је Латинер. Осовина константне брзине преноси снагу на точкове вашег аутомобила и одржава га у кретању напред док скрећете, а шкрипање кочница је најгори звук који можете да чујете јер вероватно значи да се ваш проблем погоршао. Ако наставите да игноришете шкрипање кочнице, на крају ћете остати без кочница и папучица ће пропасти.
8. Звукови звецкања
- Звукови звецкања могу да буду узроковани кваром кугластог зглоба, чауре цеви амортизера или полуге - рекао је Кантрел. Чауре апсорбују вибрације и буку аутомобила, док флексибилни куглични зглобови аутомобила помажу вашој осовини да се помера горе-доле док ваш аутомобил прелази преко неравнина.
- Старији аутомобили почеће да лупкају, пуцкетају и шкрипе. И то је углавном зато што се један од зглобова или једна од чаура, чији је посао да омогући кретање, али не превише, истрошио и допушта погрешну врсту кретања - објаснила је Латинер.
9. Звецкање
Други аутомеханичар рекао је да звецкање може да буде мали проблем попут издувне плоче или носача који су олабавили и сада звецкају, али могу да буду и већи проблем попут проблема са затезачем разводног ланца.
- Разводни ремени и разводни ланци одржавају исправну синхронизацију вашег мотора, тако да вентили вашег аутомобила раде исправно. Дакле, када се ови делови аутомобила "покваре, то може блокирати ваш мотор", рекао је. Ако чујете ту буку у делу где се налази мотор, вероватно треба да позовете механичара да провери да ли вам је потребан нови разводни ремен или разводни ланац - рекао је Кантрел.
Када довезете свој аутомобил на поправку, будите што прецизнији у објашњавању шта сте приметили, чули и осетили.
- Забележите када се то догађа, којом брзином се крећете - рекао је Кантрел о нежељеним звуковима.
- Ако можете да снимите звук и пустите га аутомеханичару, то стварно помаже да схватимо где је проблем. Тако штедите време, што значи да штедите и новац - предложила је Латинер.