- Molim vas, nemojte ignorisati takve znakove. Tako automobil pokušava da vam kaže: "Nisam u najboljem stanju. Ne osećam se dobro" - objašnjava Bogi Latiner automehaničarka iz Feniksa, za Hafington Post. Ovo su najčešći mirisi i zvukovi za koje automehaničari kažu da se nikada ne smiju zanemariti:
1. Mirisi zapaljenog ulja:
- Mirisi zapaljenog ulja imaju industrijski fabrički miris i mogu da dovedu do niza različitih potencijalnih rizika. Ako ovo osećate u kabini ili ispod haube automobila, to verovatno znači da vam ulje curi iz motora ili servo upravljača na nešto vruće - rekla je Lateiner.
- Curenje ulja je loše iz dva glavna razloga. Kao prvo, to znači da ulje, nije onde gde bi trebalo da bude i ne održava ga podmazanim, čuvajući ga od oštećenja - objasnila je Lateiner. To takođe verovatno znači da je ulje curilo na nešto vruće i sagorevalo, stvarajući miris koji vi osećate. Zapravo može da izazove požar. To je definitivno rizik koji preuzimate kada takvo stanje ostavite predugo. Malo je verovatno da neće izazvati požar, ali mnogo toga bi moglo. - Mogu postojati i vidljivi znakovi curenja ulja. Primećivanje boje curenja može da pomogne vašem mehaničaru da dijagnostifikuje problem. Ako je tečnost crvenkasta, na primer, curenje ulja vjerovatno dolazi iz vašeg sistema servoupravljača ili prenosnog sistema, dok je motorno ulje uglavnom smeđe boje - rekla je Latiner.
2. Mirisi zapaljene gume
Čed Kantrel, mehaničar u Forest Bruk Automotivu u Linčburgu, rekao je da biste mogli da osetite ovaj miris kada postoje problemi sa kočnicama. Kočione čeljusti su hidraulički stezni mehanizam koji pritiska kočione pločice uz rotore kako bi usporio vaš automobil kada pritisnete papučicu kočnice. Da kočnice zakažu, mogu se blokirati, što zauzvrat može da blokira vaš točak i uzrokuje da se guma uhvati za asfalt jer se ne okreće kako treba. To je verovatno nešto zbog čega treba da odvezete auto u servis jer ćete uništiti gumu, a auto neće voziti pravo.
3. Slatki mirisi
- Uobičajena pritužba zbog koje klijenti dovoze svoj automobil je "previše sladak, kiseo" ili "miris vrućeg sirupa" koji osete u ventilacijskim otvorima ili izvan automobila - rekla je Latiner.
Pročitajte još
To uopšteno znači da rashladna tečnost koja održava vaš automobil u radu na idealnim temperaturama - curi i dolazi na nešto što je vruće. Rashladna tečnost nije zapaljiva, tako da nemate opasnosti od požara, ali ćete imati skup račun što duže budete odlagali ovu popravku. - Ako ostanete bez rashladne tečnosti, vaš motor će se pregrejati, a popravka toga može da košta hiljade evra. Stoga, ako osetite ovaj miris, što pre idite u svoju auto servis. Popravka curenja rashladne tečnosti relativno je jeftina, ali učinci ignorisanja su vrlo skupi - rekla je Latiner.
4. Mirisi zapaljene plastike
Miris zapaljene plastike mogao bi jednostavno da znači da ste vozili preko plastične kese i da vam je ona uhvaćena u auspuh, što nije problem jer možete da je ignorišete i pustite da izgori. Ili to može da znači da se kabl ili žica olabavio i dodiruje vaš auspuh, na primer. Ne želite da zanemarite električni problem, zbog čega bi trebalo što pre da odvezete automobil na pregled, za svaki slučaj. - Mogla bi da bude potpuno nevažna stvar poput spaljene plastične kese, ili bi moglo da bude nešto značajnije - rekla je Latiner.
5. Miris plesni
Ako osetite miris "prljavih čarapa" u svom automobilu, to najverovatnije dolazi iz vašeg filtera zbog plesni u klimatizaciji ispod ploče sa instrumentima. Napomenula je da filteri kabine postaju stvarno odvratni, pogotovo ako je vlažna klima.
6. Miris pokvarenih jaja
Ako osećate ovaj miris sumpora iz izduvnih gasova, to je znak da imate loš ili zastareo katalizator, koji se obično nalazi između motora i prigušivača i odgovoran je za čišćenje izduvnog sistema vašeg automobila. Latiner je rekla da će ovaj miris obično biti praćen drugim alarmima poput lampice za proveru motora ili oštrijeg ubrzanja. To takođe može da značiti da je vaš katalizator ukraden. - Ako je vaš auto bio u redu noć pre, a vi uđete u svoj auto sledećeg dana i zvuči kao kamion, neko je izrezao rupu u vašem auspuhu i izrezao vaš katalizator - rekla je Latiner.
7. Zvukovi kočnica
Budući da su kočnice ključne za zaustavljanje ili pokretanje vašeg automobila, nikada ne treba da ih zanemarite. Neki zvukovi mogu se lako rešiti i ne predstavljaju opasnost.
- Ako prilikom okretanja čujete zvuk poput mitraljeza, to bi mogla da bude CV osovina koja više nije u funkciji - rekla je Latiner. Osovina konstantne brzine prenosi snagu na točkove vašeg automobila i održava ga u kretanju napred dok skrećete, a škripanje kočnica je najgori zvuk koji možete da čujete jer verovatno znači da se vaš problem pogoršao. Ako nastavite da ignorišete škripanje kočnice, na kraju ćete ostati bez kočnica i papučica će propasti.
8. Zvukovi zveckanja
- Zvukovi zveckanja mogu da budu uzrokovani kvarom kuglastog zgloba, čaure cevi amortizera ili poluge - rekao je Kantrel. Čaure apsorbuju vibracije i buku automobila, dok fleksibilni kuglični zglobovi automobila pomažu vašoj osovini da se pomera gore-dole dok vaš automobil prelazi preko neravnina.
- Stariji automobili počeće da lupkaju, pucketaju i škripe. I to je uglavnom zato što se jedan od zglobova ili jedna od čaura, čiji je posao da omogući kretanje, ali ne previše, istrošio i dopušta pogrešnu vrstu kretanja - objasnila je Latiner.
9. Zveckanje
Drugi automehaničar rekao je da zveckanje može da bude mali problem poput izduvne ploče ili nosača koji su olabavili i sada zveckaju, ali mogu da budu i veći problem poput problema sa zatezačem razvodnog lanca.
- Razvodni remeni i razvodni lanci održavaju ispravnu sinhronizaciju vašeg motora, tako da ventili vašeg automobila rade ispravno. Dakle, kada se ovi delovi automobila "pokvare, to može blokirati vaš motor", rekao je. Ako čujete tu buku u delu gde se nalazi motor, verovatno treba da pozovete mehaničara da proveri da li vam je potreban novi razvodni remen ili razvodni lanac - rekao je Kantrel.
Kada dovezete svoj automobil na popravku, budite što precizniji u objašnjavanju šta ste primetili, čuli i osetili.
- Zabeležite kada se to događa, kojom brzinom se krećete - rekao je Kantrel o neželjenim zvukovima.
- Ako možete da snimite zvuk i pustite ga automehaničaru, to stvarno pomaže da shvatimo gde je problem. Tako štedite vreme, što znači da štedite i novac - predložila je Latiner.