Кјара Ферањи (37) позната инфлуенсерка и предузетница, постала је симбол модерног дигиталног успеха као једна од најпрепознатијих инфлуенсерки данашњице.
Њена каријера започела је кроз дељење модних савета и лифестyле садржаја на друштвеним мрежама, где је брзо стекла огроман број пратилаца. Њена способност да креира привлачне и инспиративне садржаје довела је до сарадње са познатим брендовима и ширења њене личне марке.
Међутим, у последње време Кјара се суочава с низом контроверзи и оптужбама које су изазвале значајну пажњу медија и њених пратилаца.
Популарна трендсетерка вратила се са свог одмора у Грчкој, када ју је у Италији дочекала пре два дана затворена истрага у вези са скандалом у центру ког се нашла.
Чини се да Ферањијеву очекује дуга борба и суђења, а ево о чему је заправо реч.
Кјара Ферањи и Алесандра Балоко председница и извршна директорка компаније која производи "Пандоро Балоццо", суочиле су се са истрагом због тешке преваре у вези са "Пинк Цхристмас" Пандоро производима.
Наиме, осумњичене су за могућу превару у комерцијалном пословању, а предмет истраживања води заменик тужиоца Еугенио Фуско. Њихове компаније већ су кажњене са више од милион евра од стране Антимонополског органа, док је "Балоццо" кажњен са 420.000 евра.
Кјара се огласила 8. јануара, изјавивши да је мирна јер је увек деловала у доброј вери и да верује да ће то бити јасно током истраге. Ипак, изразила је забринутост због манипулације информацијама од стране неких медија.
Оптужбе су се, између осталог, фокусирале и на хуманитарне активности. Наиме, Ферањи се замера због начина на који је промовисала лимитирану серију лутака Труди из 2019. године, чији је део прихода био намењен борби против вршњачког насиља. Њена компанија појаснила је да су приходи од продаје путем е-трговине заиста донирани организацији "Стомп Оут Буллyинг".
У случају "Пандоро", рекламна кампања је створила илузију да ће део прихода од продаје бити дониран болници "Регина Маргхерита" у Торину.
У стварности, Балоццо је донирао само 50.000 евра у мају 2022. године, без обзира на промет који је Пандоро остварио, а који је био скупљи од стандардног производа. Компаније Кјаре Ферањи наводно су оствариле профит од око милион евра кроз ову акцију.
Након скандала Кјара је објавила извињење на Инстаграму, али је на то уследило више од 18.000 негативних коментара од стране њених пратилаца.
Њене сарадње са брендовима, попут "Сафило Гроуп" и "Цоца-Цоле", такође су прекинуте. У међувремену, број њених пратилаца опао је са 30 на 29,5 милиона, што и није значајно, али њена репутација је доведена у питање.
Овај случај изазвао је пажњу чак и на нивоу владе, која ради на "Ферањи закону" како би увела ред у хуманитарно пословање, укључујући обавезу извештавања о накнадама и спонзорствима.
(Глоссy)