Највеће користи које ће донети грађанима Србије тичу се увођења казни за трговце који се не одазову вансудском поравнању спора са купцима, затим увођења регистра грађана који не желе да примају рекламе у поштанско сандуче или телефоном, а мајстори ће бити у обавези да за сваки рачун већи од 5.000 динара направе спецификацију трошкова.

Такође, организатори путовања сносиће сву одговорност за процес резервисања путовања и услуга, а законска новина је и та што ће тржишни инспектори моћи да на лицу места напишу прекршајну казну трговцу!

Трговцима и пружаоцима услуга који се оглуше о одредбе овог закона запрећена је новчана казна од 300.000 до два милиона динара за правно лице, од 50.000 до 150.000 динара за физичко лице или одговорно лице у правном лицу, као и од 50.000 до 500.000 динара за предузетнике, у које махом спадају и мајстори занатлије, пише Србијаданас.

Подсетимо, Јован Ристић, правник из организације потрошача Ефектива, објаснио је недавно које су то добре ствари из новог Закона.

- Оно што сматрам да је најзначајније за потрошаче јесте увођење регистра "Не зови". То је систем којим би требало да се спречи уваљивање нежељених производа потрошачима, упорно звање телефоном да би се људи намамили да купе нешто што им не треба, а поприлично је скупо, на пример, масажери и сличне справе. Продавцима нови закон забрањује директно оглашавање телефоном, факсом или електронском поштом, без претходног пристанка потрошача. Продавци који се не буду обазирали на податке у регистру "Не зови" ризиковаће плаћање новчане казне - навео је Ристић.

- Други добар сегмент новог закона јесте то што ће тржишни инспектори имати право да на лицу места напишу прекршајни налог трговцу, за који није потребно доказивање. Овом изменом се враћа део њихових овлашћења која су имали пре десетак година - додао је Ристић и истакао да је новим прописима стављен акценат и на вансудско решавање спорова.

- Трговци морају да учествују у вансудским споровима са купцима. Дакле, потрошач који прво уложи рекламацију моћи ће да иде на вансудско решавање спора преко медијатора, а моћи ће и да иде на судску заштиту. Вансудски пут би требало да буде јефтинији за потрошача. Одређено је да ће се трговцу изрећи новчана казна уколико се не одазове учешћу у поступку медијације - истакао је тада Ристић и додао да судска заштита остаје као крајње средство.

У новом закону он је похвалио и одредбе које мајсторе и друге пружаоце услуга обавезују да за сваки рачун већи од 5.000 динара направе спецификацију трошкова и да напишу шта тачно раде и купују, као и колико то кошта, пише Србијаданас.

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".