На крају друге епизоде, после сцене Ташаниног страдања које дубоко потреса све окупљене, газда Трифун шаље жене из породице кући, а окупљеним мушкарцима - међу којима су и његови синови, предлаже да остатак ноћи проведу у рипчењу. Јасно је да се ради о некој врсти раскалашне забаве за газде у којој учествују слушкиње и сеоске жене (вероватно често и без могућности да одбију позив).

Редитељ Милутин Петровић каже да о овом контроверзном обичају сазнајемо највише из контекста сценарија Војислава Нановића, јер етнолози о њему немају никакве прецизне информације.

- Ради се о томе да би се, на врхунцу разних окупљања, кренуло у "пецање рибичка", очигледно неку врсту "масних фота" или онога што се данас зове "бунга бунга журке". Два штапа су повезивана дугачком траком која је упетљана око централног дрвеног стуба.

Фото: Јутјубпринтскрин/RTS Prikazuje

 

 

Мушкарци узму "мушке" штапове, жене "женске" и онда се уз музику и плес расплићу све док се открије ко је са ким пар. Претпостављамо уз доста претходног конзумирања алкохола, а можда и других супстанци које мењају стање свести и понашање - то је био разлог да се игром и музиком распојасани парови повуку негде у мрак и раде шта им се ради... - каже редитељ.

Он објашњава и зашто се о "рипчењу" данас толико мало зна:

- Очигледно је то обичај који Воја Нановић није измислио, таквих обичаја је било. Ствар је у томе да то није било нешто о чему се без стида прича у јавности, дакле не спада у оно што данас називају породичним вредностима. Ласцивна и јавном моралу недопустива догађања тешко остављају писане трагове, нарочито у радовима научника. Сем тога људи воле да мисле да су им преци били безгрешни. Огромну конзумацију порнографских садржаја у данашњем друштву не волимо да сматрамо вечном људском природом већ неком девијацијом савременог система вредности.

За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".

Нова димензија новости, ваш "Nportal.rs".