Ракија од шљиве, односно шљивовица већ годинама је заштитни знак свих српских прослава, али и бренд наше земље.
О томе колико је ово пиће постало познато у свету, говори чињеница да се традиционална српска шљивовица нашла у питањима у британској верзији квиза "Желите ли да постанете милионер"
Међу питањима нашло се и "Који је главни састојак бренда шљивовица", док су међу понуђеним одговорима били трешња, кајсија, поморанџа и шљива.
Пошто није знао тачан одговор, такмичар је одлучио да искористи помоћ "позови пријатеља" и контактирао своју мајку. Без оклевања, она је одговорила: шљива. На синовљево питање да ли је сигурна, потврдила је, чиме му је омогућила да освоји импресивних 125.000 фунти, што је око 150.000 евра.