Hello Kitty – Devojčica koja nije mačka, ali vredi milijarde

Hello Kitty se prvi put pojavila 1974. godine, kao maskota japanske kompanije Sanrio. Iako izgleda kao slatka bela mačka, Sanrio tvrdi da je zapravo "devojčica iz Londona", bez usta, kako bi svako u njoj mogao da vidi sopstvene emocije.

Bez ijedne rečenice dijaloga i bez dugometražne animirane serije tokom decenija, Hello Kitty je uspela da izgradi imperiju vrednu preko 8 milijardi dolara. NJeno lice krasi sve – od školskog pribora, preko kuhinjskih aparata, do tematskih bolnica i čak čitavih aviona.

Pikachu – Električni miš koji je osvetlio svet

Pikachu, maskota franšize Pokémon, prvi put se pojavio 1996. godine. Žuti električni miš postao je simbol pop-kulture zahvaljujući video igricama, animiranim serijama i globalnom Pokémon maniji.

Danas je Pokémon najprofitabilnija franšiza svih vremena sa zaradom od preko 100 milijardi dolara, a Pikachu je njeno zaštitno lice. Igračke, kartice, filmovi, odeća, pa čak i luksuzna saradnja sa modnim brendovima – Pikachu je svuda, i ne planira da se povuče.

Minions – Žuti haos koji se od statista pretvorio u zvezde

Prvobitno zamišljeni kao sporedni likovi u filmu Despicable Me (2010), Minions – mali žuti sluge nejasnog jezika – postali su toliko popularni da su dobili sopstveni film, nastavke, igre i čitavu marketinšku mašinu.

Brend Minions zaradio je više od 4 milijarde dolara, a njihova prepoznatljivost je tolika da su čak postali simbol za "haotične ali slatke" trendove na društvenim mrežama. Od odeće i školskih torbi do banana sladoleda – Minionsi su se ušunjali u sve.

Lik više nije samo lik – to je industrija

Ovi crtani likovi postali su mnogo više od zabave – oni su prepoznatljivi brendovi, deo svakodnevne kulture i emocionalni kapital generacija. U svetu gde se emocije kapitalizuju, a nostalgija nosi cenu, ovakvi likovi postaju prava zlatna koka industrije zabave.