Prečasni jerej inž. hadži Željko Jovanović objašnjava da jelka sama po sebi nije greh niti razlog za osudu, ali naglašava da pravoslavni vernici imaju svoj glavni praznični simbol - badnjak. Ipak, zanimljiva legenda iz ruske tradicije otkriva da i jelka ima svoje posebno simboličko mesto među običajima, zbog čega su je mnogi hrišćani s vremenom prihvatili kao deo zimskog prazničnog ugođaja.

Foto: Profimedia, Jutjub printskrin/ Televizija Hram

 

 

Da li je greh kititi jelku?

Prečasni jerej inž. hadži Željko Jovanović kaže:

- Kalendarska nova godina pada nedelju dana pred proslavu jednog od naših najradosnijih praznika Božić i mi pravoslavni hrišćani pred Božić kitimo badnjak, unosimo ga u kuću, stavljamo ispod njega slamu, žito, kukuruz i time se trudimo da simbolizujemo Vitlejemsku pećinu.

- E sad, dešava se da ljudi u novoj godini kite i jelku. Ja sam čuo za jednu tradiciju, to je legenda u stvari u Rusiji, da kada se Gospod rodio u Vitlejemskoj pećini, da su mu ljudi prineli darove razne, ali mu je i priroda prinela od svojih darova. Tako je jabuka dala svoj plod, kruška svoj, a jelka nije imala šta da prinese.

Foto: Profimedia

 

 

- I onda se zvezda sažalila na nju i obasjala je da je ona sva sija toga dana, da ima u tom sjaju, lepoti, da to prinese Gospodu. I eto, to kićenje jelke donekle to simbolizuje. Uvek na vrh jelke stavljamo onu zvezdu koja to na neki način simbolizuje - tu zvezdu koja je vodila mudrace.

- Tako da na taj način ljudi isto iskazuju ljubav, ali mi pravoslavni hrišćani ipak kitimo, ukrašavamo badnjak.

(Blic žena)

BONUS VIDEO: