Da li će i kada Sekretarijat za javni prevoz i drugi organi grada izaći u susret prevoznicima i povećati cene prevoza po pređenom kilometru i dalje nije izvesno, piše Politika. Početkom nedelje privatnici su nadležne upozorili da ukoliko se uskoro cena ne uskladi sa rastom troškova koje oni imaju može se desiti da se jedan po jedan autobus zaustavi nasred trase, odnosno da će stati javni prevoz zbog poskupljenja i nedostatka goriva.
Kada će biti nađeno rešenje prihvatljivo za sve uključene u javni prevoz - ne nazire se. Iz nadležnog sekretarijata odgovorili su na pitanja na ovu temu, ali ni iz njih se ne može naslutiti kada će se izaći iz, za prevoznike, trenutno vrlo sporne situacije.
Oni su samo podsetili na koji način se menja cena prevoza po pređenom kilometru, ali ne i kada će ona i bi ti promenjena.
- U skladu sa ugovorom, prevoznici koji obavljaju prevoz na linijama u okviru Integrisanog tarifnog sistema obratili su se sekretarijatu sa zahtevom za povećanje jedinične cene obavljanja prevoza po pređenom kilometru. U skladu sa ugovorom, promena te cene može se obaviti samo i jedino na osnovu zaključenog aneksa ugovora, a nakon sticanja uslova za promenu jedinične cene. Skupština grada nadležna je za donošenje odgovarajućeg akta, kojim se daje saglasnost na utvrđeni predlog aneksa ugovora kojim će biti obuhvaćeno pitanje jedinične cene. Nove cene se, u skladu sa ugovorom, primenjuju od prvog dana narednog meseca u odnosu na mesec u kom je zaključen aneks - podsećaju iz sekretarijata i navode da su u skladu sa ugovorom prevoznici u obavezi da obavljaju javni prevoz po važećoj ceni iz ugovora sve do zaključenja aneksa, kojim se ta cena menja.
Pročitajte još
Sekretarijat za javni prevoz
Ne razmatra se poskupljenje javnog prevoza
Poslednja promena cena za korisnike javnog prevoza bila je 2015. i u ovom momentu grad ne razmatra povećanje tih cena, naglašavaju u Sekretarijatu za javni prevoz.
- Pravo na besplatan i povlašćen prevoz u Integrisanom tarifnom sistemu korisnici ostvaruju u skladu sa Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada. U ovom momentu grad ne planira promenu prava kategorija korisnika javnog prevoza, u skladu sa navedenom odlukom - dodaju u Sekretarijatu za javni prevoz.
Vodeći prevoznici koji učestvuju u gradskom i prigradskom javnom saobraćaju, GSP "Beograd", Lasta, i Konzorcijum privatnih prevoznika zahtev su uputili 27. marta kada su i zatražili povećanje cene po pređenom kilometru. Pravo da tako nešto traže prevoznici imaju dva puta godišnje, u septembru i u martu. Poslednje uvećanje odobreno je upravo u martu, ali tada je grad izašao u susret zahtevu prevoznika iz septembra 2021, dok ovogodišnji zahtev i dalje čeka zeleno svetlo prestonice.
BONUS VIDEO
Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".
Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".