Praksa oduzimanja dozvole zbog teškog saobraćajnog prekršaja kod nas postoji gotovo deceniju. Svrha uvođenja međutim nije se u potpunosti ostvarila, jer je među onima koji su morali ponovo da zasluže dozvolu i dalje mnogo onih koji prekršaje ponavljaju. A među onima koji su bar jednom ostali bez dozvole, samo je dva odsto žena.

Prema dosadašnjim analizama, najviše dozvola oduzeto je zbog vožnje u pijanom stanju, na drugom mestu je prekoračenje brzine, slede vožnja bez dozvole i vožnja za vreme zabrane upravljanja ili isključenja iz saobraćaja.

- Ja evo i sada i uvek ću posavetovati sve vozače najviše mlade koji su najkritičniji, da puste gas, da kad pomisle da znaju da voze brzo da to ostave za neki zatvoreni put a da u saobraćaju voze po propisima - kaže Dušan Borković, srpski automobilista.

Foto: N. Fifić

 

Branko Stamatović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja napominje da je karakteristično da se dešava u našem sistemu je da vozači, čak u nekim slučajevima kada im se oduzme vozačka dozvola, nastavljaju da voze.

- Nažalost, imali smo slučajeve da na sam seminar unapređenja znanja vozači kojima je oduzeta vozačka dozvola dolaze svojim vozilima vozeći te automobile - ističe Stamatović.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Za deset godina primene instituta rehabilitacije, kroz sistem je prošlo 11 hiljada vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola.

- Veliki je broj onih koji nikada nisu stekli pravo na upravljanje motornim vozilom, a nalaze se po nekoliko desetina puta u situaciji i da su kažnjeni i da su okrivljeni u prekršajnim postupcima, što navodi na zaključak da je možda jedino rešenje nešto što se već neko vreme u medijima priča da će se novim zakonom propisati zaštitna mera oduzimanje predmeta izvršenja prekršaja, konkretno vozila kojim je izvršen prekršaj - ukazuje Olivera Ristanović, predsednica prekršajnog suda Beograd.

Foto: Igor Marinković

 

Među više od 10.000 vozača, polaznika seminar,a veliki broj njih su povratnici. Ove godine za vozačku dozvolu javio se i dvostruki povratnik, kome je dozvola oduzeta treći put.

- Cilj samog seminara je da se promeni njihova svest i njihovo ponašanje da se steknu neke pozitivne navike, ono što možemo da istaknemo jeste da oni veoma potitivno odreaguju na ovakvu vrstu seminara na ovakvu vrstu edukacije. I sam podatak da je tek 67 polaznika dva puta do sada izgubilo dozvolu nam govori da ovaj seminar zaista ima efekta - ističe Stamatović.

Tipičan vozač kojem je oduzeta dozvola je muškarac sa završenom srednjom školom, prosečne starosti 38 godina, koji često vozi pod dejstvom alkohola i neretko prekorači dozvoljenu brzinu.

(RTS)

BONUS VIDEO:

 

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".