Međutim, kazne su počele da stižu i na adrese vozača Hitne pomoći, koji dobijaju opomene u trenucima kada žure da nekome pomognu ili spasu nečiji život.

Prema rečima vozača Hitne pomoći, prethodnih dana počeli su da dobijaju kazne, koje sami moraju da plate. Osim udara na kućni budžet, ovi prekršaji donose i kaznene poene, zbog kojih bi mogli da ostanu bez vozačke dozvole, ali i posla.

- Ukoliko se nastavi ova praksa sa pisanjem kazni, mi nećemo moći više da prolazimo na crveno svetlo. To će značajno uticati na vreme koje nam je potrebno da dođemo do pacijenta - rekao je za RTS Nenad Blažić, vozač u Hitnoj pomoći.

Prema rečima vozača, nehumano je da u trenutku dok nekome treba pomoć oni stanu kako bi sačekali da se na semaforu uključi zeleno svetlo. Po zakonu, prolazak vozila Hitne pomoći sa upaljenom rotacijom kroz crveno svetlo tretira se kao prekršaj. Međutim, do sada retko ko je bio kažnjen zbog ovoga.

FOTO: D. Balšić

 

Prema rečima pukovnika policije Vladana Nikolića, u gradu je sve više raskrsnica koje imaju automatsku detekciju prekršaja.

- Postoje pravni mehanizmi na osnovu kojih bi vozač mogao biti oslobođen odgovornosti ukoliko se utvrdi da je prekršaj učinjen u krajnjoj nuždi - rekao je Nikolić.

KONTROLA UZ 300 KAMERA

Saobraćajna policija prolazak kroz crveno svetlo kontroliše uz pomoć 300 kamera u prestonici. U pojedinim delovima Beograda postoje i softveri koji automatski detektuju i beleže prekršaje. Akcija koja je započela u februaru prva je faza projekta. Sledeći korak koji će sprovesti MUP je postavljanje softvera na još nekoliko lokacija koji će beležiti i prekoračenje brzine.

BONUS: NAJAKTUELNIJI VIDEO SNIMCI

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".