Kako navodi Instagram stranica 192_rs, ova vrsta kružnog toka razvijena u Holandiji 2000. godine. Jedna od prednosti "turbo" kružnih raskrsnica je ta što se ne zahteva od vozača da se prestrojavaju unutar same raskrsnice.


Umesto toga, vozači svoj pravac biraju pre nego što pristupe kružnom toku. Pre same raskrsnice, ali i u samom kružnom toku, signalizacijom je naznačeno kojom trakom se vozilo kreće od trenutka ulaska u kružni tok, pa sve do njegovog napuštanja.

- Predložena 'turbo' kružna raskrsnica ili kružna raskrsnica sa spiralnim kružnim tokom, jeste višetračna kružna raskrsnica, na kojoj su saobraćajni tokovi međusobno fizički odvojeni - navodi se u opisu ovog projekta.

- Razdvajanje tokova u kružnom toku postiže se 'zaobljenim' ivičnjacima, koji sprečavaju preplitanje vozila kako na ulivu i izlivu tako i pri kretanju kroz sam kružni tok - navela je gradska uprava.

Na društvenim mrežama pokrenuta je prava bura među vozačima koji smatraju da se mnogi ne snalaze ni u običnim kružnim tokovima, a kamoli u turbo toku. 

BONUS VIDEO:

Za još vesti zapratite nas na našoj zvaničnoj Fejsbuk stranici - budimo "na ti".

Nova dimenzija novosti, vaš "Nportal.rs".