Svako ti pokvari raspoloženje pljuje ti u dušu. Važno je da zaštitite svoju dušu kao i svoj dom ili porodicu...
"Raspoloženje je odraz duše"
Raspoloženje je suptilan odraz stanja uma osobe. U ovim vremenima nevolja i problema, kada su dobre emocije i raspoloženje oskudni kao vazduh, ljudska duša se, poput ježa, skuplja u zaštitno klupko, i čeka bolja vremena, zatvarajući se od ostatka sveta.
Ovo su neprijatni, sivi periodi za svakog čoveka, jer kada se naruši mir duše, kada nema energije u raspoloženju, onda i sam svet deluje manje prijateljski.
Raspoloženje je dobar pokazatelj šta se dešava u životu. Često mi sami još ništa ne razumemo, ali naša podsvest je već nešto osetila i to odrazila u našem raspoloženju.
U turbulentnom društvu, gde je svaki razuman čovek prinuđen da se bori sa manje razumnim, ali i agresivnijim ljudima koji pokušavaju da zgaze, ako ne pameću i radom, onda uvredama i šalama, održavanje dobrog raspoloženja može biti veoma teško.
Pročitajte još
Prvo i zaista neophodno rešenje za svakog čoveka u ovako agresivnom svetu jeste da identifikuje pojedince koji im loše utiču na raspoloženje i potpuno ih izbrišu iz života, ukoliko je to moguće.
Na taj način štitite zadiranje u vaše raspoloženje i zadiranje u duševni mir. Sigurno ćete napraviti više mesta za razumnije i osetljivije ljude. Ovo može izgledati kao nešto primitivno, ali u stvari je najrazumnije, ako možete ograničiti komunikaciju sa nekim ko vam remeti duševni mir, učinite to odmah i bez odlaganja.
"Obrati pažnju na mesto gde si pogođen."
Kada bi se svi sumnjivi likovi mogli lako ukloniti iz vašeg života, ogroman deo psihologije o ljudskim odnosima ne bi bio potreban. Nažalost ili na sreću, nemoguće se zaštititi se od svih neprijatnih ljudi, ali ponekad zahvaljujući njima možete rasti kao ličnost.
Prvo, morate razumeti da li je negativnost namerno usmerena u vašem pravcu. Dobar deo ljudi jednostavno ne vodi računa o ponašanju prema ljudima oko sebe i ne može da zna za sve slabe tačke drugih ljudi.
Pred vama je možda strog čovek, koji je video toliko toga što ne može svako da podnese: možda je psihički jak, ali, na primer, sve što je povezano sa njegovom porodicom izazivaće u njemu jake emocije - ovo će biti njegova Ahilova peta.
Dakle, neko će usputno reći nešto o porodici, pokrenuti ovu temu i to će osobu duboko uvrediti. Pokušajte da obuzdate svoje emocije i razmislite: možda ste se uvredili više nego što je trebalo i treba da se usmerite ne na onoga ko vam je pokvario raspoloženje i doneo neprijatne emocije, već na onaj deo vaše duše koja se iz nekog razloga pokazala nezaštićenom i previše osetljivom zbog opažanja svake reči koja nije dobra.
Pokušajte da ohladite glavu i analizirajte kako se sve dogodilo. Verovatno će se ispostaviti da ste vi taj koji u nekom pogledu treba da postane psihički stabilniji, a osoba koja je rekla nešto neprimereno možda nije mogla da zamisli da će vas nagaziti na slabu tačku.
„Ponekad oproštaj nije iz duše, već je posledica kratkog pamćenja“
Najzanimljivije je kada pokušaju da vas namerno uvrede - direktno ili indirektno. Postoje stvari od kojih se jednostavno ne možete zaštititi: koliko god da se uštinete za ruku, i dalje će boleti - ovo je prirodna reakcija. Isto je i sa otvorenim iskazivanjem nepoštovanja - to uvek izaziva nelagodnost.
Šta da radim? Ne prolazi. Neki ljudi veruju da će ako oproste drugoj osobi njenu grubost biti mnogo lakše, i to je donekle tačno, ali ne rešava uvek problem.
Ponekad „opraštanje“ nije karakteristika dobre duše, već samo kratkog pamćenja. Šta da radite ako vam pamćenje nije kratko ili je konfliktna osoba uvek u blizini? Ukoliko ste grubi i kvarite svoje raspoloženje, nije da ste nešto pogrešili, već da ste nekako superiorniji od prestupnika.
Vaše pobede, snage, pozitivne osobine su koren njegove zavisti. Vaša snaga je ono zbog čega ljudi žele da vas povrede. Zavist se razvija u bes, koji je usmeren na vas. Svaki put kada sretnete osobu koja vam kvari raspoloženje, setite se: vi ste korak ispred u njegovom sopstvenom sistemu vrednosti, postoji nešto u vama što ga tera da se tako ponaša.