Grad ne planira da ih bude više, možda zbog toga što se razmatra ideja da tuda prođe prva linija metroa.
Mašine i kamioni na Prokopu. Privode se kraju radovi na staničnoj zgradi Glavne železničke stanice, čije je otvaranje zakazano za 20. oktobar. Dok čekaju gradski prevoz, putnici radoznalo vire kroz ogradu. Posle skoro pola sata stiže prvi autobus.
Ko je imao sreće, čekao ga je nekoliko minuta, a nije dobro uzdati se samo u sreću.
Do Prokopa sa dve autobuske linije
Direktno do Prokopa sada se može sa samo dve autobuske linije. Trideset šestica kreće sa Trga Slavija, 38L ide od Laste na auto-putu. Putnike prevozi i minibus 34 sa Senjaka, gde je, ujutru, pravi podvig ući zbog gužve, kažu građani.
Iz mnogih delova grada do železničke stanice nema direktnog prevoza, pa je presedanje sa torbama i koferima neizbežno.
Pročitajte još
Ne tako blizu staju i trolejbusi 40 i 41. Informativnih tabli o tome kako do grada prevozom nema mnogo, pa turisti često nisu ni sigurni kuda će kada izađu sa perona.
Peticija da se poveća broj gradskih linija do Prokopa
Zbog svega ovoga, Udruženje "Naša mesna zajednica" pokrenulo je peticiju da se poveća broj gradskih linija do Prokopa.
"Već sada je primetan veliki broj putnika ovde, a plus je planirano još osam poslovnih zgrada što će dodatno da poveća broj putnika", kaže Nemanja Solarević iz Udruženja "Naša mesna zajednica".
Međutim, grad nema nameru da uvodi nove linije do Glavne železničke stanice.
Kako kažu iz Sekretarijata za javni prevoz, pratiće situaciju na terenu i usklađivati kapacitete kojima raspolažu. Još 1977. kada je Prokop počeo da se gradi, bilo je predviđeno da, osim autobuskih, ovuda prođe i prva linija metroa.
Prva linija metroa
Ispod sadašnjih perona nalazi se ceo jedan nivo, a tada su postavljene i betonske konstrukcije za metro. Iako do sada o tome nije bilo reči, direktor "Metroa" kaže da se ozbiljno razmišlja o tome da ovuda prođe prva linija metroa.
"Za sada je izvesno da je u projektnim rešenjima, najbliža veza sa Prokopom, veza prve linije i mi ćemo raditi na projektnim rešenjima da se stanica "Sajam" metroa prve linije poveže sa Glavnom železničkom stanicom Prokop", kaže Andreja Mladenović iz JKP Beogradski metro i voz.
"Ako se pokaže da bi treća linija bila opterećena trasom i povezivanjem sa stanicom Prokop, postoji realno rešenje da se stanica Sajam prve linije poveže sa Prokopom i da to bude najjeftinije i najefikasije rešenje", dodaje Mladenović.
Može se i automobilom, ali je parking skup
Do stanice se može i automobilom, ali parking je skup i ne isplati vam se da kod stanice ostavite kola na duže.
Autobusi do Prokopa saobraćaju do 22 časa, osim poslednje trideset šestice koja od železničke stanice u ponoć kreće ka Slaviji, a vozovi stižu i kasnije.
Oni koji moraju rano na voz sa ovako malim brojem autobusa i zbog saobraćajnih gužvi takođe imaju problema.
Dok ne bude izgrađen metro, putnicima ne preostaje ništa drugo nego da plate taksi ili da budu strpljivi.
(RTS)