Uprkos tome, kažnjavanje vozača u papučama je ipak moguće u slučaju saobraćajnih nezgoda, ali ova kazna se zasniva samo na slobodnoj proceni policajca. 

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, svojevremeno je objasnio da se može voziti u papučama, ali ukoliko vozač izazove saobraćajnu nezgodu, zato što mu je, na primer, papuča zapela za komandu gasa, sigurno će odgovarati. 

Stručnjaci takođe upozoravaju da vožnja u neadkvatnoj obući ili bez obuće može da ugrozi bezbednost vozača i drugih učesnika u saobraćaju. Preporuka je da se ne vozi u obući u kojoj nemamo osećaj da smo pritisli nožne komande adekvatnom jačinom. Kada je reč o papučama, problem je i to što one mogu da skliznu sa noge i navedu vozača da ih traži pogledom što mu skreće pažnju sa puta.

Foto: Profimedia

 

Za razliku od "običnih" građana, profesionalne vozače očekuju kazne od 50.000 dinara.

- Taksisti ne smeju da nose sandale i papuče, jer nije bezbedno, ali ni šortseve i majice na bretele, jer nije kulturno. To je uređeno i odlukom o taksi prevozu, ali i našim internim pravilnicima - objasnio je svojevremeno Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza udruženja taksista Srbije.

Foto:Tanjug/Miloš Milivojević

 

U drugim zemljama postoje zakonske regulative o vožnji u papučama. U Španiji i Portugaliji strogo je zabranjeno voziti u neadektvatnoj obući. U Grčkoj je, na primer, prema zakonskim propisima, za vožnju u papučama predviđena novčana kazna od 50 evra i oduzimanje vozačke dozvole na mesec dana.

Istraživanje sprovedeno u Engleskoj pokazalo je da je vožnja u japankama odgovorna za više od 1,4 miliona saobraćajnih udesa godišnje. Stručnjaci su izračunali da je vožnja u japankama opasnija od vožnje u cipelama sa visokom potpeticom, jer je potrebno više vremena da se noga sa gasa pomeri na kočnicu, a i manji je pritisak. Takođe, jedan od deset vozača priznao je da mu se japanka podvukla ispod papučica i da je u poslednjem trenutku izbegao udes.

BONUS VIDEO: