Упркос томе, кажњавање возача у папучама је ипак могуће у случају саобраћајних незгода, али ова казна се заснива само на слободној процени полицајца.
Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја, својевремено је објаснио да се може возити у папучама, али уколико возач изазове саобраћајну незгоду, зато што му је, на пример, папуча запела за команду гаса, сигурно ће одговарати.
Стручњаци такође упозоравају да вожња у неадкватној обући или без обуће може да угрози безбедност возача и других учесника у саобраћају. Препорука је да се не вози у обући у којој немамо осећај да смо притисли ножне команде адекватном јачином. Када је реч о папучама, проблем је и то што оне могу да склизну са ноге и наведу возача да их тражи погледом што му скреће пажњу са пута.
За разлику од "обичних" грађана, професионалне возаче очекују казне од 50.000 динара.
- Таксисти не смеју да носе сандале и папуче, јер није безбедно, али ни шортсеве и мајице на бретеле, јер није културно. То је уређено и одлуком о такси превозу, али и нашим интерним правилницима - објаснио је својевремено Александар Бјелић, председник Савеза удружења таксиста Србије.
Прочитајте још
У другим земљама постоје законске регулативе о вожњи у папучама. У Шпанији и Португалији строго је забрањено возити у неадектватној обући. У Грчкој је, на пример, према законским прописима, за вожњу у папучама предвиђена новчана казна од 50 евра и одузимање возачке дозволе на месец дана.
Истраживање спроведено у Енглеској показало је да је вожња у јапанкама одговорна за више од 1,4 милиона саобраћајних удеса годишње. Стручњаци су израчунали да је вожња у јапанкама опаснија од вожње у ципелама са високом потпетицом, јер је потребно више времена да се нога са гаса помери на кочницу, а и мањи је притисак. Такође, један од десет возача признао је да му се јапанка подвукла испод папучица и да је у последњем тренутку избегао удес.