Mnogi iskusni vozači savetuju početnike da, kad god mogu, voze u "leru", odnosno u neutralnoj brzini. To se najviše odnosi na situacije kada se vozilo kreće drugom ili trećom brzinom kroz grad i kada se na raskrsnici ispred pali žuto svetlo zbog čega mnogi vozači imaju naviku da izbace vozilo iz brzine. Vlada mišljenje da se štedi gorivo, ali činjenice govore drugačije, naročito u kontekstu bezbednosti.
Prvo, neutralni stepen prenosa u automobilu je položaj menjača u kome su zupčanici isključeni. Motor se slobodno okreće, ali bez prenosa snage na točkove. Međutim, ukoliko morate naglo da ubrzate istog trenutka, vozilo to ne može da uradi jer je isključen gas, odnosno veza motora i točkova.
Takođe, vožnjom u "leru" kompletno opterećenje pada na kočnice. One mogu da se pregreju jer ne možete da kočite uz pomoć motora. Međutim, postoje situacije kada je poželjno držati menjač u neutralnom položaju, kao što su:
Što se tiče opasnosti, njih ima više nego benefita. To su:
Pročitajte još
Što se tiče potrošnje goriva, najbolje je voziti ravnomerno. Svako povećanje brzine pa naglo spuštanje iste, troši više goriva nego da vozite ujednačeno istim tempom ukoliko okolnosti saobraćaja to dozvoljavaju. Izbegavajte naglo ubrzanje pa naglo kočenje, vozite ravnomerno, isključite motor kada se zaustavljate na duže vreme, izbegavajte da preopteretite vozilo, proveravajte redovno pritisak u gumama, štedljivo koristite klimu i redovno održavajte vozilo.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
(Mondo)