Многи искусни возачи саветују почетнике да, кад год могу, возе у "леру", односно у неутралној брзини. То се највише односи на ситуације када се возило креће другом или трећом брзином кроз град и када се на раскрсници испред пали жуто светло због чега многи возачи имају навику да избаце возило из брзине. Влада мишљење да се штеди гориво, али чињенице говоре другачије, нарочито у контексту безбедности.

Прво, неутрални степен преноса у аутомобилу је положај мењача у коме су зупчаници искључени. Мотор се слободно окреће, али без преноса снаге на точкове. Међутим, уколико морате нагло да убрзате истог тренутка, возило то не може да уради јер је искључен гас, односно веза мотора и точкова.

Фото: Профимедиа

 

 

Такође, вожњом у "леру" комплетно оптерећење пада на кочнице. Оне могу да се прегреју јер не можете да кочите уз помоћ мотора. Међутим, постоје ситуације када је пожељно држати мењач у неутралном положају, као што су:

  • На почетку и крају вожње јер је то корисно приликом покретања мотора аутомобила и када га искључујете
  • Када се зауставите на семафору или некој већој гужви у којој се колона возила једва креће
  • Што се тиче опасности, њих има више него бенефита. То су:

  • Губитак контроле над возилом: пошто мотор није повезан са точковима, лакше је изгубити контролу над брзином возила и способност да тренутно убрзате ако је потребно што може да доведе до саобраћајних несрећа.
  • Кочнице могу да буду неефикасне: избацивање из брзине на стрмој низбрдици доводи до губитка моторног кочења и сав напор заустављања возила се у потпуности пребацује на кочиони систем.
  • Повећање време реакције: ако морате нагло да убрзате, мораћете да убаците у брзину да би добили снагу, што доводи до спорије реакције када сте у густом саобраћају или ситуацији која захтева хитну реакцију
  • Губитак контроле над возилом у кривини: има возача који скрећу тако што пре саме кривине избаце возило из брзине и то може у великој мери да смањи контролу над возилом што у кишним условима доводи до клизања
  • Фото: Профимедиа

     

     

     

    Што се тиче потрошње горива, најбоље је возити равномерно. Свако повећање брзине па нагло спуштање исте, троши више горива него да возите уједначено истим темпом уколико околности саобраћаја то дозвољавају. Избегавајте нагло убрзање па нагло кочење, возите равномерно, искључите мотор када се заустављате на дуже време, избегавајте да преоптеретите возило, проверавајте редовно притисак у гумама, штедљиво користите климу и редовно одржавајте возило.

    Забрањено преузимање дела или читавог текста и/или фото/видеа, без навођења и линковања извора и аутора, а у складу са одредбама WМГ услова коришћења и прописима Закона о јавном информисању и медијима.

    (Мондо)

    БОНУС ВИДЕО: