Многи искусни возачи саветују почетнике да, кад год могу, возе у "леру", односно у неутралној брзини. То се највише односи на ситуације када се возило креће другом или трећом брзином кроз град и када се на раскрсници испред пали жуто светло због чега многи возачи имају навику да избаце возило из брзине. Влада мишљење да се штеди гориво, али чињенице говоре другачије, нарочито у контексту безбедности.
Прво, неутрални степен преноса у аутомобилу је положај мењача у коме су зупчаници искључени. Мотор се слободно окреће, али без преноса снаге на точкове. Међутим, уколико морате нагло да убрзате истог тренутка, возило то не може да уради јер је искључен гас, односно веза мотора и точкова.
Такође, вожњом у "леру" комплетно оптерећење пада на кочнице. Оне могу да се прегреју јер не можете да кочите уз помоћ мотора. Међутим, постоје ситуације када је пожељно држати мењач у неутралном положају, као што су:
Што се тиче опасности, њих има више него бенефита. То су:
Прочитајте још
Што се тиче потрошње горива, најбоље је возити равномерно. Свако повећање брзине па нагло спуштање исте, троши више горива него да возите уједначено истим темпом уколико околности саобраћаја то дозвољавају. Избегавајте нагло убрзање па нагло кочење, возите равномерно, искључите мотор када се заустављате на дуже време, избегавајте да преоптеретите возило, проверавајте редовно притисак у гумама, штедљиво користите климу и редовно одржавајте возило.
Забрањено преузимање дела или читавог текста и/или фото/видеа, без навођења и линковања извора и аутора, а у складу са одредбама WМГ услова коришћења и прописима Закона о јавном информисању и медијима.
(Мондо)