Dugo godina se ova priča smatrala izmišljotinom, ali je Hajnlajn potvrdio da je vosjka SR Jugoslavije uspela da pogodi i drugi ''nevidljivi'' avion. Pilot je u tom slučaju uspeo da se vrati u nemačku bazu. Ovaj pilot je otkrio tajnu čuvanu od aprila 1999. godine - srpska vojska je van funkcije stavila ne jedan - već dva ''nevidljiva''.
Legenda o neuhvatljivom i nevidljivom stelt lovcu-bombarderu F-117A srušena je prvo u selu Buđanovci pre 22 godine, tokom agresije NATO pakta na SRJ. Oboren je u vatri protivvazdušne odbrane (PVO) Vojske Jugoslavije, a meštani su se na mestu pada ''igrali'', govorili za medije, čak i odnosili delove aviona kao suvenire.
Podatak da je još jedan F-117A pogođen srpskim sistemom PVO tokom iste akcije je manje poznat, a detalji o tačnom odvijanju događaja su tek nedavno postali dostupni.
Pročitajte još
Portal ''The Drive'' objavio je da su detalji o tome šta se desilo sa drugim ''nevidljivim'' postali poznati tek nedavno, a potpukovnik vazduhoplovstva SAD u penziji Čarli ''Tuna'' Hajnlajn, bivši pilot F-117, u podkastu ''Afterburn'' lično je potvrdio ovu informaciju.
Tačan datum pogotka nije poznat, ali se navodno odigrao tokom aprila 1999. godine posle obaranja prvog 27. marta 1999. godine.
Hajnlajn je tokom 1999. godine bio na svojoj drugoj akciji sa F-117, dodeljen 9. borbenoj eskadrili - ''Vitezovi'' i raspoređen u vazduhoplovnu bazu u Nemačkoj.
- Odavde su misije bile prilično dugotrajne i poprilično iscrpljujuće, obično je bilo oko šest sati između poletanja i sletanja. Bila su potrebna najmanje dva sata da se stigne do tankera koji se nalazio iznad Mađarske, nakon čega je usledila misija preciznog bombardovanja koja je obuhvatila približno 30 do 45 minuta ukupnog leta leta iznad bivše Jugoslavije... Noćni jastreb je obično bacao oba oružja na jednu metu. Tokom Savezničkih snaga, ovi ciljevi često su sadržavali komunikacione instalacije, uključujući radio jarbole, koji su morali biti pogođeni u metu da bi ih prevrnuli. Hajnlajn spominje i druge mete, među kojima su bili mostovi, fabrike i zgrade - rekao je.
Noć koju neće zaboraviti, kako kaže, podrazumevala je misiju sa dva F-117, koja su letela na paralelnim stranama, usmereni ka metama koje su bile udaljene oko 16 kilometara. Napomenuo je da ne može da se seti tačnog datuma, ali je siguran da je to bilo nakon što su Srbi oborili prvi F-117. Nepotvrđeni izvori ranije su naveli da se ovaj incident dogodio 30. aprila 1999. U noći događaja, Hajnlajn se prisetio "popriličnog broja protivavionske artiljerije i povremeno ispaljenih projektila". Rakete zemlja-vazduh (SAM) uključivale su primere istog sovjetskog proizvođača SA-3 koji je prethodno srušio "Vegu 31", ali u to vreme su se koristili i drugi modeli raketa. Na periferiji zapadnog Beograda, krećući se ka severu, jedan od pilota sa nadimkom "Si DŽej" najavio je da je detektovao lansiranje SAM projektila - a upravo u tom trenutku, Hajnlajn je bio na meti, samo oko 30 ili 40 sekundi pre nego što bi njegova bomba trebalo da padne.
- Nekako sam pogledao udesno preko Beograda i video ovu ogromnu raketu kako se približava. Izgledala je kao ogromna užarena lopta. Znao sam da je moj partner negde tamo. Tada sam ugledao još jedno lansiranje - ovaj veliki sjaj, pa čak i izdaleka možete videti puno detalja. Perjanica, dim koji odlazi, a onda samo kako vatrena kugla dolazi prema meni - ispričao je.
On se setio obuke i instrukcije u slučaju da dođe do ove situacije, koja je od njega zahtevala da drži uključen autopilot, jer bi ručno okretanje ili nagli pokreti mogli negativno da utiču na radarski presek mlaznice, potencijalno predstavljajući raketu uočljivijom metom.
- Dok sam nastavio da se krećem prema svojoj meti, jedna raketa je eksplodirala, a druga otišla u prazan prostor. Ne znam da li ga je pogodila - dodao je Hajnlajn, misleći na svog letačkog partnera.
Rekao je da se "Zatim vratio natrag u bazu, ali se dogovoreni sastanak tamo sa drugim F-117 nije dogodio.”
- Napravio sam jedan krug čekajući da stigne i drugi “Noćni jastreb”. Konačno, operater strele na KC-135 Stratotanker primetio je F-117 kako se približava kroz tamu, bez upaljenih svetla. NJegov avion zaista nije bio dobrom stanju, pitali smo se da li će drugi F-117, moći da nastavi, da li mu radi motor kako treba i hoće li izdržati da se ne sruši. Srećom, uspeli smo da mu napunimo rezervoar i da obojica bezbeno odemo u bazu - dodao je.