Alternator generiše električnu energiju za napajanje uređaja i takođe puni akumulator. Što više električne energije alternator mora da proizvede, to će teže ispunjavati svoju funkciju, a motor sa unutrašnjim sagorevanjem mora da radi pod povećanim opterećenjem kako bi ga napajao.

To utiče i na potrošnju goriva.

Ovde važi osnovno pravilo: snaga od 100 vati povećava potrošnju za 0,1 litar goriva ili 0,1 kWh električne energije na 100 kilometara.

Foto: Profimedia

 

Na primer, ako su uključeni grejači za vetrobransko staklo (800 W), sedište (100 W), volan (50 W) i retrovizore (40 W), a mobilni telefon se puni (10 W), platićete dodatnih 700 dinara za benzin na putovanju dugom 400 kilometara.

Nemački auto-klub (ADAC) preporučuje uključivanje električnih potrošača samo kada je to zaista potrebno.

Isključivanjem grejanja vetrobranskog i zadnjeg stakla nakon što su obavili svoju funkciju, možete značajno uštedeti.

Ipak, nemojte da štedite na onim sistemima i uređajima koji su neophodni za bezbednu vožnju.

(Revijahak)

BONUS VIDEO: