Застоји су заблежени на свим кључним саобраћајницама, а на ауто-путу кроз Београд колона је била дугачка чак девет километара. Возачима и пешацима се саветује опрез због клизавог коловоза и појаве - "црног" леда.
Шта је "црни лед"?
"Црни лед" је танак, залеђен слој на коловозу, а ствара се након ледених киша или поновног залеђивања снега при ниској температури.
Овој опасној појави, доприносе чак и аутомобили, јер "топле" гуме отапају снег и лед на асфалту, али се затим та вода поново брзо заледи у врло танком, често прозирном слоју када нема саобраћаја.
Управо због тога, посебну пажњу треба обратити на саобраћајницама где нема превише возила, првенствено током ноћи и у раним јутарњим сатима када је на путевима мањи број аутомобила.

Фото:Јутјуб принтскрин/Info LIGA Ivanjica
Решење за "црни лед"
С обзиром на то да ова појава нимало није безазлена, возачи се питају да ли постоји решење за "црни лед", односно шта треба урадити када одједном изгубите контролу над возилом и када више не постоји никакво приањање.
Прочитајте још
У таквим ситуацијама врло је битно остати смирен колико год је то могуће и избегавати изненадне и оштре маневре. Управљач морате лагано да окрећете и врло лагано да дозирате кочницу док не пређете залеђену површину и док се точкови поново не нађу у контакту са асфалтом.
Савет је и да пребаците у нижу брзину како бисте успорили аутомобил без коришћења кочница.