У последње време се на улицама дешава већи број ланчаних судара, а ко је заправо крив у таквим ситуацијама, открива ревизор безбедности саобраћаја, Милан Божовић.
"То ће рећи суд. Не можемо говорити ко је крив, напросто, по дифолту ће сви мислити да је тај први направио пропусте због којих је дошло до саобраћајне незгоде. Међутим, ако погледамо неке велике ланчане сударе по Европи и по свету, па дођемо до тога да је рецимо 246 или 300 аутомобила учествовало у саобраћајној незгоди, негде и 100 аутомобила, не можете да кажете да је овај последњи 100. се сударио са 99. па све нагурао ка првом и ка напред. Тако да, обично неко напред направи неки проблем", каже Милан и додаје:
"То је ситуација када имамо густ саобраћајни ток, када сви возе приближно истим брзинама, онда се опусте, па немају велико растојање између њих и онда у неком тренутку неко од њих начини неки нагли маневар, кочење, скретање, шта год да је, што доводи до поремећаја касније целокупног ланца возила. Врло често се догоди да тај први не остане на лицу места, њега нико не стигне да удари, напросто оде, али зато се то као талас преноси на остале и по томе колика су оштећења на предњем и задњем делу аутомобила, односно када упоредите оштећења између њих, онда можете видети ко је већу енергију утрошио, односно ко се више потрудио да дође до судара", наводи Божовић.

Фото: Новости
Милан је даље објаснио какав је ситуација ако у ланчаном судару учествују четири аутомобила:
Прочитајте још
"Ако је на другом аутомобилу на предњој страни мање оштећење, него на трећом, односно четвртом, онда знате да овај други није утрошио више енергије, тј. овај трећи или четврти је утрошио више енергије, па их је он гурао.То је показало доста примера у пракси", рекао је Божовић и додао да постоји много ситуација да колико год држите растојање у односу на аутомобил испред, некада је немогуће избећи судар.
(Прва)