U poslednje vreme se na ulicama dešava veći broj lančanih sudara, a ko je zapravo kriv u takvim situacijama, otkriva revizor bezbednosti saobraćaja, Milan Božović.

"To će reći sud. Ne možemo govoriti ko je kriv, naprosto, po difoltu će svi misliti da je taj prvi napravio propuste zbog kojih je došlo do saobraćajne nezgode. Međutim, ako pogledamo neke velike lančane sudare po Evropi i po svetu, pa dođemo do toga da je recimo 246 ili 300 automobila učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi, negde i 100 automobila, ne možete da kažete da je ovaj poslednji 100. se sudario sa 99. pa sve nagurao ka prvom i ka napred. Tako da, obično neko napred napravi neki problem", kaže Milan i dodaje:

"To je situacija kada imamo gust saobraćajni tok, kada svi voze približno istim brzinama, onda se opuste, pa nemaju veliko rastojanje između njih i onda u nekom trenutku neko od njih načini neki nagli manevar, kočenje, skretanje, šta god da je, što dovodi do poremećaja kasnije celokupnog lanca vozila. Vrlo često se dogodi da taj prvi ne ostane na licu mesta, njega niko ne stigne da udari, naprosto ode, ali zato se to kao talas prenosi na ostale i po tome kolika su oštećenja na prednjem i zadnjem delu automobila, odnosno kada uporedite oštećenja između njih, onda možete videti ko je veću energiju utrošio, odnosno ko se više potrudio da dođe do sudara", navodi Božović.

Foto: Novosti

 

 

Milan je dalje objasnio kakav je situacija ako u lančanom sudaru učestvuju četiri automobila:

"Ako je na drugom automobilu na prednjoj strani manje oštećenje, nego na trećom, odnosno četvrtom, onda znate da ovaj drugi nije utrošio više energije, tj. ovaj treći ili četvrti je utrošio više energije, pa ih je on gurao.To je pokazalo dosta primera u praksi", rekao je Božović i dodao da postoji mnogo situacija da koliko god držite rastojanje u odnosu na automobil ispred, nekada je nemoguće izbeći sudar. 

(Prva)

BONUS VIDEO