У једном аутобусу међуградског превозника кондуктер је избројао 99 путника. Да је бројао и неко из саобраћајне инспекције, возач би добио казну од 10.000 до 20.000 динара и негативне поене, а превозник од 60.000 до 800.000 динара казне.

Аутобуси често примају већи број путника од прописаног, али о томе нерадо говоре и они који би то морали да спрече и они који би у аутобус да уђу по сваку цену.

Два сата после подне, стајалиште "Франше д’Епере" на ауто-путу и педесетак људи који нервозно чекају превоз. Ово је стајалиште за чак осам линија градског превоза. Колико брзо из аутобуса изађу путници, толико се брзо стајалиште поново напуни. Није тајна да се овде многи и не усуде да уђу у аутобус због гужве.

Фото: Милутин Лабудовић

 

 

Путници наводе да сваког дана стоје на вратима кад уђу у аутобус, а да на возило чекају најмање 15 минута, а често сачекају и следеће, у нади да је празније.

Кад се жури, често нема избора. Београд је одавно постао тесан за аутомобиле, а велики за наше обавезе и послове. Истраживања су показала да највише Београђана користи аутобусе, што објашњава преоптерећеност неких линија.

Примера ради, аутобус 95 у току дана превезе више од 80.000 путника, "двадесеттројка" чак 76.000. Не заостају "седамнаестица", "двадесетдеветка", "тридесетседмица" и аутобуси линије 511.

Најмање оптерећена линија је 110 у коју уђе само у просеку 70 путника дневно.

- Сва возила су опремељена бројачима путника. СЈП преко бројача путника има податке о попуњености возила. То пратимо и тамо где се укаже потреба реагујемо, тако што мењамо капацитет возила на самој линији или мењамо интервал, тј. убацујемо додатне поласке - навео је секретар Секретаријата за јавни превоз Предраг Лукић.

Аутобус може да прими од 100 до 150 путника, у зависности од врсте да ли је мини или зглобни, али ко ће на вратима да пребројава путнике.

Већи број аутобуса не значи да ће превоз бити бољи

Аутобус је једно од најспоријих превозних средстава градског саобраћаја, његова траса меша се и са другим видовима превоза, не помаже ни то што их у Београду има преко хиљаду, а најављено је нових 100.

- Већи број аутобуса не значи да ће превоз бити бољи. Ми ћемо само закрчити улице аутобусима, уместо приватним аутомобилима. Београд захтева додатни напор да се цео саобраћајни систем унапреди увођењем метро линије - навео је професор Саобраћајног факултета у пензији Милан Вујанић.

Проблем је велики, а решења мало.

(РТС)

БОНУС ВИДЕО: