Једноставније речено, пареидолија значи придавање смисла нечему што чујемо или видимо а што, заправо, нема смисла нити значења.Визуелна пареидолија је одличан пример пареидолије, који смо сигурно сви доживели, а представља препознавање различитих животиња, лица или објеката рецимо у облацима.
Пример аудитивне пареидолије јесте препознавање различитих порука приликом слушања песама уназад. Фото: Профимедиа
Пареидолија је саставни део људске природе и у свакодневном животу она се не сматра озбиљним поремећајем. Сматра се да је она продукт еволутивног развоја човека јер је препознавање људског лица било једна од најважнијих способности за опстанак и развој људске врсте.
Управо због тога се најчешће „препознају“ људска лица или људске фигуре у неком насумичном стимулусу. Добро су познати примери религијских пареидолија где људи из хришћанске културе „препознају“ лице или фигуру Исуса, Девице Марије или неког свеца у дрвету, флекама на зиду и сл.
У муслиманским културама честе се пареидолије у виду препознавања речи из курана.
Фото: Профимедиа
Случајеви виђења духова на фотографијама или снимкама, неки случајеви виђења НЛО-а такође се приписују овом феномену.
Прочитајте још

Фото: Јутјуб принтскрин/history
Нушин Хађикани са Харварда сматра да је пареидолија заправо еволуцијско наслеђе – људи су еволуирали тако да запажају лица од рођења.
- Новорођенче старо тек неколико минута сву ће своју пажњу усмерити на нешто што има опште карактеристике лица, а не на нешто што има исте елементе, али је насумично распоређено.
Фото: Профимедиа
Неуронаучник са Универзитета Нортвестерн сматра да је пареидолија последица начина на који наш мозак процесуира информације. Према њему, мозак константно филтрира линије, облике и боје и, дајући им значење, чини те слике смисленима повезујући их са стеченим знањем. Међутим, понекад ствари које су двосмислене повезујемо са нечим што можемо једноставније именовати и идентификовати. Фото: Профимедиа
Неуронаучница са Универзитета у Лондону, Софи Скот, сматра да пареидолија може да буде резултат људских очекивања.
- Чињеница да неко види лик Исуса у тосту више говори о његовим очекивањима и о томе како интерпретира свет на темељу тих очекивања него о томе шта се заиста налази на тосту.
БОНУС ВИДЕО:
СЛОН И ЖИРАФА ПОБЕГЛИ СА СНИМАЊА ФИЛМА: Траже их и карабињери - несвакидашња ситуација у Риму
(Национална географија)
За још вести запратите нас на нашој званичној Фејсбук страници - будимо "на ти".
Нова димензија новости, ваш "Нпортал.рс".